Ordinea corectă la plasarea cablurilor auto pentru pornirea mașinii

Sunt unele articole pe care le public pentru a păstra anumite informații la îndemână, deoarece anumite lucruri nu le pot memora oricât de mult mi-aș dori asta. De exemplu, niciodată nu am putut reține ordinea corectă pentru plasarea cablurilor auto la pornirea unei mașini rămase fără baterie.

Au fost câteva cazuri în care am rămas fără baterie dar și situații în care am fost nevoit să ajut la pornirea altor mașini. Mai sunt câteva zile geroase pe an, în diminețile cărora în parcare e mare nevoie de curent. Iar dacă pot să ajut, o fac.

Cel mai adesea, am mers pe mâna celor care se pricep. Și totuși, sunt cazuri în care nici celălalt nu știe ordinea corectă, situație destul de incomodă. Iar dacă tot mi-a apărut această poză în feed-ul de pe Facebook, am zis că merită să o salvez undeva, pentru a o putea găsi mai ușor la nevoie:

Mai precis, cablurile auto se pun cam așa: cablul roșu pe borna de plus a bateriei moarte, iar mai apoi același cablu se conectează la borna + a mașinii care oferă curent. Cablul negru se conectează la borna „minus” a bateriei care donează iar celălalt clește se pune la o componentă metalică a mașinii rămase în pană.

Mai apoi, eliminarea cablurilor se face în ordine inversă.

Nu știu precis dacă o fi cea mai potrivită variantă. Am găsit o mulțime de recomandări, iar cele mai multe arată precum cea de mai sus. Totuși, există și variante diferite. Fiind mai puține, mă gândesc că poate sunt cele greșite. Dar dacă aveți recomandări, comentariile sunt deschise.

E important totuși să stați departe de cablurile auto de prin magazine gen Carrefour. Nici o șansă să puteți porni o mașină cu acele cabluri. Sunt subțiri și se înmoaie imediat. Eu am reușit să găsesc în dezmembrări niște cabluri foarte ok, groase. Deși sunt greu de depozitat în mașină, fiind voluminoase, și-au făcut treaba de minute ori de câte ori am apelat la ele.

De altfel, sper ca la un moment dat să iau și un redresor, însă va mai dura ceva până atunci. Nu prea aș vrea să mă împiedic de el prin garsonieră.

Ideal ar fi să nu trecem prin astfel de momente, deși este inevitabil. Totuși, ce metode folosiți voi pentru a încărca sau pentru a oferi curent unei baterii auto?

Distribuie articolul:

3 comentarii

  1. Nu am folosit niciodată…și sper sa noi i nu folosesc. Am cabluri destul de groase n portbagaj.

    Dar am și tester pentru baterie și alternator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.