Ce faci atunci când îți iei o piatră în parbriz?

Cel mai probabil nimic. Înjuri și mergi mai departe, așa cum am făcut și eu.

Nu știu cum se face, însă timp de câțiva ani cât am fost posesorul Golfului 4, perioadă în care am circulat deseori pe un drum de piatră de vreo 12-13 kilometri pe unde nu toți circulau încetișor, nu am primit nici măcar o pietricică. Parbrizul a fost mereu ca nou și mă miram văzând atâtea parbrize fisurate.

Ei bine, bafta a dispărut complet odată cu trecerea la Golf 5 Plus. Să fie oare cifra cu ghinion, ori cine știe? Cert este că în doi ani de zile, că atât a trecut de când o am, m-am ales cu o mulțime de pietre în parbriz. Așa că am o fisură în dreapta, încetinită cu greu, una în centru sus, după oglinda retrovizoare, pe care trebuie să o opresc din dorința de a se extinde plus o mulțime de ciobituri.

Nici dacă aș fi prins o grindină serioasă nu cred că ar fi fost atâtea. Cea mai recentă am primit-o de curând, în drum spre Vaslui. Dar asta a fost sănătoasă, de mi-a făcut o ciobitură cât o monedă de un ban, aproape.

Nu m-am mai uitat pe camera de bord însă am o bănuială că a venit de la un camion care cară balast și care nu era acoperit. Nu am mai vrut să văd imaginile pentru că pur și simplu știam că nu se poate face nimic. Ori cel puțin așa înțeleg eu din câte am tot citit pe internet.

Sigur, dacă bănuiala mi s-ar fi confirmat, probabil că aveam o idee mai multe șanse să rezolv ceva. Dar în continuare ar fi rămas infime. Dacă ar fi sărit de la roată, ce vină ar fi avut omul? Cel mai probabil că vinovat ar fi fost administratorul de drum. Dar cum dovedești cum și de unde a sărit? Căci la o asemenea viteză cu care vine, nici camera de bord nu cred că surprinde imaginea pietrei venind.

Prin urmare, m-am lăsat păgubaș și m-am împăcat cu gândul că mai există o problemă de rezolvat la parbriz. Ce bucurie!

Și totuși, vă întreb… ați luat pietre în parbriz? Care a fost soluția pentru care ați optat?

Distribuie articolul:

7 comentarii

  1. Am schimbat parbrizul la o mașină de două ori, ambele cu pietricele minuscule de pe DN1. Cel mai probabil sărite de la cauciucuri din cauză că drumul nu a fost curățat. În ambele cazuri am avut o fisură mică la început și când a venit vremea rece s-a întins pe tot parbrizul. Deja m-am obișnuit. Nu am făcut nimic, reclamații sau cu poliție, doar am schimbat parbrizul.

    • Da, iarna pare să fie baiul cel mare, pentru că intră apă pe acolo și la înghet se mai duce fisura, presupun. E frustrant că sunt pline drumurile de pietricele care pot cauza astfel de fisuri…

Dă-i un răspuns lui Adrian BolocanAnulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.