Orice ai face, trebuie să fii online!

Posted by
Dai un share? Dau o bere!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Petrec online destul de mult timp și, încă de când mi-am prins urechile pe aici, am trecut prin multe domenii și activități. Am fost pe forumuri, am avut propriile forumuri, site-uri de toate felurile și multe bloguri. M-am cam oprit la bloguri deoarece pare că e activitatea care îmi priește cel mai mult. Și, dacă tot am fost pe aici în tot acest timp, recunosc că am asistat și eu la această evoluție a mediului online. Astfel, am ajuns la concluzia că orice ai face, trebuie să fii online.

De exemplu, zilele trecute mi-am dus mașina în service pentru a schimba distribuția dar și o rolă și cureaua de la accesorii. Iar pentru că cea din urmă s-a rupt fără să-mi dea de veste, am mers cu ea pe platformă pentru că nu am vrut să mă risc, mai ales că tot ea acționa și servo, așa că trebuia să trag de volan ca de viață. Imediat am căutat desigur pe Google după cuvinte „platformă botoșani” și am găsit destul de repede anunțuri.

Majoritatea au fost anunțuri pe OLX, ceea ce poate fi privit tot ca pe o formă de a fi online, însă mi-ar fi plăcut să găsesc și câteva site-uri simple de prezentare. Am sunat la primele 3 numere și doar al 3-lea a fost liber. Presupun că există și alții care transportă mașini pe platformă în Botoșani, însă nu au anunțul pe net, deci pierd clienții care caută pe Google, așa ca mine.

Botoșani este însă un oraș mic. Dacă cineva are un service auto bun, vestea umblă ușor printre șoferii care vor veni acolo pentru reputația câștigată. La fel și un local de calitate, ori orice alt service de orice tip. Și, deși cred că un site de prezentare ar fi eficient chiar și într-un oraș mic precum Botoșaniul, mai nimeni nu se orientează către acest tip de promovare. Probabil nu va dura mult până când își vor da seama și aceștia cât de mult au de pierdut dacă nu fac o investiție minimă, precum un simplu site pe net, o pagină de Facebook șamd.

Iar ca exemplu în acest sens putem lua orașul București, care este desigur cu muuuuult mai mare decât Botoșaniul meu. Aici există deja o bătălie în Google pentru multe cuvinte cheie care descriu activitatea unor firme. De la fotografi, la firme de desfundare țevi, toate acestea au câte un site mai mult sau mai puțin complex, a cărui rol este desigur acela de a aduce noi clienți.

Iar pentru a înțelege cât de aprigă este concurența în acest mediu, ar trebui să știți că proprietarii site-urilor de acest gen investesc mult în SEO pentru a obține o poziție cât mai bună în motoarele de căutare. Desigur, dacă acum o firmă din Botoșani care să se ocupe cu confecțiile, de exemplu, și-ar face un site de prezentare, ar fi mult mai simplu să urce în Google, decât va fi peste câțiva ani, atunci când un simplu site și atât nu va fi suficient. Atunci va fi nevoie și de investiții.

Așadar, oare ce așteaptă cei care încă nu se promovează online?


Dai un share? Dau o bere!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

3 comments

  1. E o vorbă în vânzări: „trebuie să convingi clientul că are nevoie de produsul tău”. Învață puțin Adwords, cumpără câteva domenii relevante și propune-le să-ți plătească pe fiecare lead pe care îl trimiți. Văd că nici „fotograf botosani” nu are reclame adwords așa că le poți cere 100 de lei pentru fiecare client pe care îl trimiți.

    Am văzut că așa au început multe firme de digital marketing, chiar și pe la noi prin Sibiu.

  2. Mai sunt și unii care funcționează în baza recomandărilor dacă deja sunt de ceva timp pe piață. Spun asta din experiența traducerilor. La început, am trimis eu emailuri de prezentare firmelor de traducere, apoi după 1-2 ani îmi veneau foarte multe recomandări de la oamenii cu care deja lucrasem. Depinde acum și ce fel de business desfășori, dar cred că oriunde funcționează sistemul recomandărilor și nu mai trebuie să investești în vizibilitate online.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.