Nu e chiar atât de rapid să îți deschizi un cont bancar online
V-am povestit despre problemele întâmpinate de Ștefania atunci când a dorit să alimenteze contul de Revolut cu un card virtual de la Raiffeisen Digital Bank? Ei bine, nu știu de ce, însă a fost imposibil să reușească alimentarea contului.
Deși plățile au fost trimise din RDB, în Revolut erau refuzate. De altfel, la un moment dat nici nu mai ajungeau banii trimiși de mine către RDB-ul ei.
Nu a fost suficientă răbdare pentru a aștepta rezolvarea problemelor, deoarece sunt sigur că se vor rezolva la un moment dat, așa că ne-am orientat către o bancă obișnuită.
Știam de la Dumitru că e foarte ușor să deschizi un cont bancar la Raiffeisen, așa că am mers pe mâna lui, să zic așa. Într-adevăr, pașii au fost simplu de urmat și au fost realizați în doar câteva minute.
Problema a apărut mai apoi, când trebuia realizat acel apel video pentru ultimele verificări. Am așteptat 30 de minute ca un operator să intervină, lucru care nu s-a întâmplat. Evident, ne-am pierdut răbdarea așa că am zis să căutăm o altă bancă la care să își facă un cont 100% online.
Din fericire, există o mulțime de bănci care îți permit să faci asta. Cel mai probabil că îi voi convinge și pe ai mei să intre în rând cu lumea și să-și facă un astfel de cont, să nu fie necesar un drum la bancă pentru verificarea soldului sau pentru a obține un extras bancar, de exemplu. Rămâne de văzut dacă voi reuși.
Am început mai apoi operațiunea de deschidere a unui cont bancar online la Banca Transilvania. Încă de la început mi s-a părut aiurea că nu puteai face asta din aplicație, ci doar din browser. Dar am trecut cu vederea și am urmat pas cu pas, până la procedura de apel video.
Preluarea s-a făcut mult mai rapid, însă doar pentru a ni se spune că poza cărții de identitate nu a fost ok, așa că ar trebui să reluăm procedura de la capăt. Destul de aiurea, mai ales că poza nu a ieșit bine din cauza softului lor, care nu prea făcea focus ok.
În acest context, am zis să le mai dăm o șansă celor de la Raiffeisen, mai ales că aveam link pentru a ne întoarce la pasul unde rămăsesem. De data aceasta, preluarea s-a făcut rapid, iar contul bancar a fost deschis.
Nu știu dacă am avut noi ghinion ori așa se întâmplă de obicei, însă se pare că nu este chiar atât de simplu și rapid să îți deschizi un cont bancar online. Bine că se poate, totuși, însă mai au lucruri de îmbunătățit, e clar.
Ai avut ghinion, eu am fost preluat în maxim 5 minute în video-call și domnișoara de la celălalt capăt al camerei se plângea că e foarte aglomerat în perioada respectivă.
Altfel vezi că cei de la RB emit și cardul de credit co-branded eMAG iar în această perioadă au o campanie prin care se oferă cadou 200 de puncte, echivalentul a 200 de lei, în nu știu ce condiții… aceasta poate fi unul din motivele așteptării tale… habar n-ai câți oameni se aruncă cu capul înainte să-și facă carduri de cumpărături… că sună mai prietenos decât ceea ce este… inclusiv soacră-mea de 69 de ani a mușcat-o dar după ce i-am explicat ce și cum a pus cardul deoparte și c’est la vie… norocul ei că a prins o ofertă fără comisioane de administrare și de emitere card…
Posibil să fi fost așa cum zici, altfel nu are logică de ce să dureze atât.
Si la mine a fost instant cand am deschid la BT. Acum depinde cat de devreme te-ai trezit sa faci asta. 😀
Eram în program, undeva pe la 14.
Da. Uneori e aiurea. Eu mi-am închis contul de Revolut, nu îmi mai aduc aminte de ce, și nu cred să-l redeschid. Ca alternativă ar fi Monese.