Poa` să vină iarna!

Se apropie încet, dar sigur, perioada în care marea majoritate a șoferilor se întreabă un singur lucru: când trebuie să trecem la anvelopele de iarnă? O întrebare destul de aiurea, zic eu, pentru că nu ar trebui să existe o obligație, ci mai degrabă prevenție.

Totuși, anvelopele all season au devenit tot mai populare în ultimii ani, ba chiar am fost aproape de a opta și eu pentru acest tip de anvelope. Iernile nu mai sunt la fel de dure precum odinioară, iar pentru câteva episoade de iarnă nu prea mai merită să îți cumperi ghete sau anvelope dedicate sezonului rece. Așa cred multe persoane și au argumente bune pentru a gândi astfel.

Eu însă am rămas un clasic, așa că folosesc două seturi diferite de jante și anvelope, în funcție de sezon.

Așa se face că de două ori pe an trebuie să schimb anvelopele. Ei bine, de mai bine de 8 ani de când conduc, schimbarea anvelopelor a fost realizată la început de noiembrie, după principiul să fie, să nu trebuiască.

În momentul de față, am luat în calcul schimbarea anvelopelor la început din noiembrie din mai multe motive, precum:

  • am văzut că drumarii au montat deja parazăpezile în zonele cu probleme. Dacă ei sunt preventivi, eu de ce să nu fiu?
  • urmează o perioadă de cel puțin 2-3 săptămâni în care nu voi mai merge la țară, acolo unde sunt depozitate anvelopele de iarnă. Astfel, dacă iarna mă surprinde la Suceava sau la Vaslui, nu ar fi deloc fain;
  • nu vreau să fiu nepregătit atunci când vine iarna, orice ar fi.

Temperaturile de afară sunt suficient de prietenoase, încât să nu ne trimită cu gândul la sezonul rece. De exemplu, în timp ce scriu aceste rânduri, la Suceava sunt 15 grade Celsius. Și totuși, în calendar e noiembrie, așa că ne putem trezi oricând cu surprize.

M-am gândit că aș putea uza anvelopele de iarnă dacă le pun mai devreme, însă la cât de mult circul în ultima vreme, puține șanse! Pornesc mașina doar o dată pe săptămână sau chiar mai rar uneori, așa că nici vorbă de uzură.

Voi ați trecut la anvelopele de iarnă?

Distribuie articolul:

8 comentarii

  1. Am all season Michelin CrossClimate 2… nu aș mai repeta greșeala… trecând peste faptul că au fost destul de scumpe dacă e să mă raportez la altceva vin cu unele compromisuri… unul dintre ele e acela că sunt mai zgomotoase decât cele potrivite anotimpului, apoi aderența la asfaltul umed acoperit de o peliculă de praf e aproape la fel ca mersul pe gheață (fix când începe să plouă, dacă începe să picure ușor și pe asfalt se formează mâzgă all-season nu te ajută la frânare prea mult, mai degrabă sistemele de siguranță ale mașinii), iar dacă ai norocul să prinzi o iarnă cu zăpadă abundentă și n-au curățat drumul se simte diferența all-seson față de cele dedicate de iarnă.

    • Da, am auzit destul de multe păreri nașpa despre anvelopele all season, totuși lumea le folosește. Eu am ezitat, tocmai că uneori am drumuri lungi de făcut și mai ales că mai pot apărea și călătorii neprevăzute. În plus, siguranța e pe primul loc, așa că nu am vrut să risc deloc.

  2. Michelin CrossClimate 2 mi-am pus si eu pe Rav4. Sunt multumit de ele. Nu imi permit sa tin 2 randuri de anvelope, plus ca in Belgia chiar nu e necesar. Le-am pus pe 7 iulie, iar la finalul lunii am facut un tur prin Europa de 7000km si totul a fost foarte bine. Am mers pe autostrada, am trecut de Alpii spre Italia pe la cota 2000 si ceva, am facut Transaplina, apoi 40 si ceva de grade pe la Bucuresti. Ploi torentiale si ceva noroi au vazut anvelopele. Pana acum totul oke. Nu fac pe pilotul pe sosea. Rareori calc pe bec.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.