De ce să plătesc? Cât de greu o fi să faci un site

Unul dintre lucrurile care mă enervează la români (și să știți că nu sunt multe, în general îmi plac o mulțime de lucruri la poporul nostru) e acea mentalitate eu mă pricep la toate. Așa au ajuns bucătarii să fie și instalatori, femeile de servici doctorițe, mecanicii auto profesori de franceză iar profesorii de franceză au devenit ăia de îți fac site-ul și pagină pe Facebook.

Bine, astea-s doar exemple.

Dar cu siguranță știți și voi cel puțin o persoană care consideră că se pricepe la toate. E all inclusive la fel cum erau ofertele de la Cosmote. Și nu înțeleg de ce nu pricep oamenii ăștia că mult mai bine ar fi pentru ei dacă ar accepta ideea că e mai bine să știi un singur lucru, dar cât mai bine. Să fii cel mai bun la acel lucru.

Căci astfel și treburile ar decurge într-un mod mai plăcut. Dacă instalația electrică ar fi făcută mereu de către electricieni, dacă pâinea ar fi făcută mereu de brutari și dacă site-urile web ar fi făcute de persoane care au habar despre ceea ce înseamnă procesul de administrare site.

Iar ultima parte a paragrafului de mai sus mă deranjează cel mai tare. Văd tot mai des site-uri care arată chiar mai rău ca cele pe care le făceam atunci când am descoperit prima oară internetul pe calculator, cu poze luate de pe Google cu gândul că sunt gratuite, chiar dacă există deja sursa pe imagine. De asemenea văd tot felul de tentative de magazine online, care arată ca naiba și care nici măcar nu funcționează cum trebuie.

Toate acestea sunt făcute de cele mai multe ori de un vecin care se pricepe. Vecin căruia tot îi dai câțiva lei, că deh… ți-a făcut omul site pe internet, trebuie să îi dai și lui ceva. Iar dacă tot plătești o sumă de bani pentru un site, de ce să nu mai adaugi câteva bancnote pentru a primi ceva mai de calitate, care să îți și aducă 2-3 clienți, sau care cel puțin să arate profi, precum ar trebui să arate fiecare site.

Despre SEO, probabil că nici nu ar mai trebui să discut. Am văzut pe SEOPEDIA tot felul de discuții în care diferite persoane se prezentau drept specialiști SEO însă ceea ce ofereau nu era nimic mai mult decât o penalizare din partea lui Google aproape sigură.

Pe scurt, atunci când aveți nevoie de anumite servicii, și nu mă refer aici strict la realizarea de site-uri de prezentare, apelați la persoane care chiar au habar despre ceea ce fac, care au un portofoliu bine pus la punct precum și care au cunoștințele necesare realizării sarcinilor respective.

administrare site

Distribuie articolul:

5 comentarii

  1. Mentalitatea eu mă pricep la toate îmi aduce aminte de un banc fain:
    Care este asemănarea dintre blonde şi Unix ?!
    Ambele sînt… multi-user şi multi-tasking !!!

  2. Adi, sincer să-ți spun, m-a amuzat puțin articolul ăsta. Știi de ce? Pentru că dacă ți-ar urma sfatul, mulți oameni și-ar plafona într-un fel mare viața. Adică, dacă nu vrei să înveți cât mai multe, nu-ți dai o șansă mai bine vieții. Tu spre exemplu, ești student la litere, citești multe cărți, dar ți-ai făcut bloguri (singur), ai intrat și în marketing-ul afiliat și nu numai, mai creezi și site-uri. Și per ansamblu, pentru ce ai diplomă sau certificare? 🙂 Pentru web design? Pentru Marketing și Studii Economice? Îți zic eu din propria experiență, în viață trebuie să știi să faci cât mai multe pentru că niciodată nu știi unde te duce viața. Și orice ai învăța trebuie să dai tot ce poți să fii foarte bun în ceea ce faci.

    • Nu chiar, trebuie doar sa faci ceea ce iti place si sa fii bun la asta. Eu nu sunt cel mai bun exemplu in legatura cu facultatea, nu am vrut chiar la litere sa merg, ci la PR. Dar nu mi-am permis. Mă rog, e alt poveste.

  3. Ai dreptate. Numai ca traim in Romania. Nu toti isi permit sa dea cateva sute de euro pe un site, asa ca fie aleg ceva ieftin, fie incearca ei. Si esueaza lamentabil.

    E plin internetul de „stiu si eu sa fac aia”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.