Am schimbat cricul mașinii: Yato YT-17000
Probabil că majoritatea celor care au avut vreodată o mașină mai veche, au folosit un cric cu coarbă. Este clasic, destul de practic și mai mult sau mai puțin eficient. De un astfel de cric m-am folosit și eu o bună perioadă de timp.
De o vreme însă am observat că are probleme cu stabilitatea. Nu de puține ori am putut observa cum mașina fuge puțin într-o parte. Iar acel sentiment, vă zic sincer, nu e deloc plăcut.
În plus, datul la coarbă nu este chiar o pasiune cu care să mă laud. Drept urmare, am simțit nevoia de a face un upgrade, să zic așa. Așa se face că mi-am cumpărat un cric hidraulic.
Voiam unul tip crocodil. Sunt foarte faine, ușor de folosit și mai ales sigure. Doar că au o problemă. Sau chiar două: sunt scumpe, mai ales dacă vrei un model bun, și totodată ocupă mult spațiu în portbagaj. Iar al meu Golf V Plus nu îmi dă spațiu din belșug, mai ales că roata de rezervă ocupă mult spațiu.
Așa că am fost nevoit să mă mulțumesc cu un cric hidraulic. Am ales modelul Yato YT-1700 pentru că… Yato. L-am luat de pe eMAG. Am dat 142 de lei pe el. Regret? Ghici ce… afli din rândurile imediat următoare!
Recenzie cric hidraulic Yato YT-1700
A fost destul de interesantă achiziția acestui cric hidraulic. M-am haladit, cum ar zice unii, iar la început am luat modelul care poate ridica 5 tone. Mașina mea are puțin peste o tonă, dar m-am gândit că nu știi niciodată când trebuie să ridic căruța plină cu lemne. Cu tot cu cal.
Dacă tot m-am avântat așa, am avut de suferit. Cricul Yato de 5 tone nu încăpea sub mașină, așa că l-am trimis înapoi de unde a ieșit. În EasyBox, nu vă gândiți la prostii. Eu unul folosesc des funcția de retur prin EasyBox. Nu mă costă nimic, așa că pot cumpăra chestii așa… la mișto, fără să fiu sigur că mi se potrivesc. Am trimis și haine înapoi! Pentru că… gras!
Să revenim la cric. Ce părere am eu despre cricul hidraulic Yato YT-1700?
Ei bine, nici acesta nu încape perfect sub mașină. La roțile din spate e ok. La cele din față, ar trebui să ridic un centimetru folosind vechiul cric. Am acceptat însă acest compromis. De ce?
Cricul ridică rapid mașina, este stabil și nu ocupă mult spațiu. Ce ai putea cere mai mult de la un cric? Să reziste cât mai mult. Dar asta `om vedea odată cu trecerea timpului.
Eu sper să nu fie necesar să îl folosesc prea des. Iar când o voi face, sigur voi folosi și caprele auto. Totuși, știu că atunci când va fi necesar, am pe ce să mă bazez. Chit că va trebui să fac o improvizație și să îi sudez două bucăți de platbandă, din motive de siguranță.
Voi ce cric auto folosiți?
Eu am folosit și folosesc cricul ăla standard de la mașină. Din păcate am avut șansa sa-l folosesc de câteva ori.
E cam nasol cu el iarna, dar își face treaba.
E mai bine de mine, ca am kit din ala de reparatie pana. Spatiu mai putin si aia e. Cricul si roata de rezerva, de cand am masina – le-am folosit de maxim 2 ori. Si am masina de prin 2008 – norocos probabil.
Mi se pare misto ideea de kit de reparatie. Chiar rezolva si o pana serioasa, precum un cui sau o piatra mai mare?