Am rămas fără curent la mașină

Pentru prima oară, în vreo 7 ani de zile de când m-am trezit cu volanul în mână. Mă rog, a mai fost o experiență în trecut, însă aia e altă poveste.

Noaptea dinspre 24 spre 25 ianuarie a fost, foarte probabil, cea mai rece de anul acesta. Pe timpul nopții să tot fi fost vreo -18 sau chiar -20 prin unele locuri în Suceava, iar în momentul în care am încercat să pornesc mașina erau -14 grade Celsius.

Bateria mașinii o știu de nu foarte bună. O fi veche, nu pornește la prima cheie nici când sunt -8 grade, d-apăi la temperatura asta. Prin urmare, cele câteva tentative de a porni mașina au fost în zadar.

Noroc că nu am fost singurul cu problema asta. De fapt, mai toată lumea s-a lovit de lipsa curentului în baterie. Fiind o parcare destul de mare între blocuri, care mai de care dădea curent în stânga și în dreapta, așa că m-am milogit și eu de câteva scântei.

Cu ocazia asta, mi-am amintit că încă sunt oameni faini și de treabă, care nu ezită în a oferi ajutor, fără a cere ceva la schimb.

Tot cu ocazia asta am decis că trebuie să îmi iau neapărat cabluri pentru încărcarea bateriilor auto. Niște cabluri bune, că astea din comerț nu-s de nimic. Mă mir că se mai vând.

Chiar și dimineață am văzut ce înseamnă niște cabluri auto bune. Prima oară, mi-a dat un nene niște cabluri care păreau bune de tot. Groase, clești masivi, chiar prea masivi, că erau greu de prins pe borne. Pe cât de bine arătau, pe atât de puțin m-au ajutat să pornesc mașina.

Celălalt set de cabluri nu arăta rău, dar erau oricum vizibil mai subțiri, chiar dacă nu puteau fi comparate cu cele pe care le găsești prin supermarket. Cleștii mai micuți, mai ușor de prins pe borne și totodată mașina a pornit imediat cu cablurile lui.

Dacă aș fi fost nevoit să aleg, fără să testez, unul dintre cele două seturi de cablu, fără dar sau poate aș fi optat pentru acelea groase

Eu voi căuta niște cabluri auto originale. Am înțeles că anumite modele de la BMW mai vechi vin cu cabluri auto la pachet, de o calitate bună. Sigur, sunt destule modele de cabluri auto pe eMAG doar că prețurile trec de 100-200 de lei pentru ceva de calitate.

Am înțeles că poți folosi niște cabluri obișnuite, mai groase, pentru a confecționa homemade cabluri auto, doar că și în acest sens ai nevoie de niște clești ok dar și de un cablu mai gros. Cel mai probabil ieși mai ieftin cu varianta asta, doar că nu știu cât e de safe.

Ai cabluri auto în mașină? De unde?

Distribuie articolul:

10 comentarii

  1. Și înainte să nu pornească cu o zi sau cu câteva zile nu s-au aprins nici un martor care să îți spună că bateria nu are tensiunea optima ?

    Îți zic din propria experiență că am avut cazuri cu masini la firma , tot așa au schimbat baterile că nu porneau la rece însă problema nu era de la baterie și uite așa și bateriile noi au fost descărcate 🤣

    • Nu. Pur și simplu odată cu înaintarea în vârstă, bateriile nu mai dau dovadă de aceleași performanțe. Asta nu înseamnă că au murit de tot. Mai pot fi folosite mult timp și bine, doar că vor face figuri în diminețile foarte geroase.

      • Știu ce zici, poți să îți iei un tester pentru baterie și alternator, nu e foarte scump ….acolo îți arată viața bateriei și cât se încarcă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.