Mai credem în reduceri?

Anul trecut, Black Friday s-a considerat a fi o foarte mare dezamăgire, cel puțin pe eMag. De atunci au mai avut loc reduceri, probabil săptămânal sau chiar mai des, motiv pentru care parcă tot mai puțini cumpărători mai cred în așa zisele reduceri.

Ieri a fost Revoluția Prețurilor pe eMag și chiar s-a simțit puțin la afiliere. Acum nu sunt sigur dacă au fost mai multe comisioane datorită prețurilor scăzute sau a temperaturilor ridicate, însă altul e subiectul despre care vreau să vorbesc.

Mi-a apărut prin News Feed postarea celor de la eMag care anunțau Revoluția Prețurilor. Curios de fel fiind, am intrat la comentarii și, să fi fost eMag magazinul meu online, m-aș fi simțit tare prost. Majoritatea comentariilor erau legate de faptul că unele prețuri au crescut peste noapte, astfel încât să pară reducerea mai mare.

Cam așa arată comentariile, cu copy paste preluate de pe pagina eMag:

Iphone SE de 64 GB space gray inainte de reducere era 25-26 de milioane si acu la reducere e 30. Bravo eMag

Iar? Am o lista de produse pe care le urmăresc și la ultimele campanii nu s-a schimbat un leu. Ar trebui sa postam screen capture cu poze din site sa vedem preț înainte și după reducere.

Preturi mari pentru niste asa zise reduceri la niste obiecte care nu va folosesc;)

Prețu e la fel nu sa schimbat nimic, doar au crescut prețu la așa-zisul preț de baza!

Acești distinși de la EMAG șterg comentariile care nu le conving.

Lasati aburelile cu reduceri de 50%. Nu va mai crede nimeni!

Doar câteva din numărul mare de comentarii de acest fel. Și mă întreb oare cum se simt cei de la eMag când citesc asta? Dar probabil că nu le pasă, că tot vorbeam despre asta zilele trecute, deoarece eMag rămâne cel mai mare magazin online, cu prețuri încă ok față de alte magazine și un stoc destul de mare de produse, categorii diversificate șamd.

Și iar ne vedem nevoiți să suportăm chestii neplăcute doar pentru că nu avem de unde alege ceva mai bun.

Distribuie articolul:

7 comentarii

  1. Cam asa a fost si de Black Friday. Eu m-am obisnuit cu asta… intre timp. Cei mai vechi in online nu cred, cei mai noi… inca mai pun botul.

  2. Reclama este sufletul comerţului… preţuri mici mici MICI… incredibil de mici… puteţi cumpăra în rate doar cu buletinu… sînt lozinci foarte bine cunoscute şi sînt sigur că deja v-am scos din sărite, repetîndu-le, dar aş vrea să scot altceva în evidenţă: puterea acestor sloganuri este aceeaşi ca şi în vremurile de tristă amintire.
    Pe atunci lozincile şi sloganurile aveau altă semnificaţie, dar scopul era acelaşi, adică să îţi atragă cumva atenţia.
    Astăzi sînt de un milion de ori mai multe lozinci, stresul vizual de asemenea, la tembelizor, la radio, pe internet, oriunde îţi arunci ochii dai numai peste reclame.
    Dar ca să nu mai repet (totuşi) prima lozincă(!), este o „legătură” între reclame şi comerţ, între reclame şi numărul de produse vîndute, doar că această legătură nu este direct proporţională cu numărul de reclame, din contra: cu cît se face mai multă reclamă la un produs cu atît oamenii realizează că acel produs este atît de prost că numai dacă i se face reclamă (multă) se consideră că mai are şanse să fie vîndut.
    De fapt, asta este şi una din regulile mele: dacă văd 2 reclame la acelaşi produs (şi mă feresc cît mai mult de reclame) atunci acel produs nu-l mai cumpăr. În capu mieu se aprinde un beculeţ şi dacă văd produsu pe raft atuncea ştiu să-l evit.
    Şi la fel recomand la toţi să facă.
    Pentru că dacă la un moment dat reclamele sînt folositoare, într-un sens foarte relativ „folositoare”, efectul de lungă durată al expunerii îndelungate la acţiunea reclamelor dăunează grav sănătăţii. Pe bune, dăunează sănătăţii mintale.
    Ştiu că o să rîdeţi de mine, dar încercaţi să va daţi sama dacă persoane care sînt supuse zilnic bombardamentului exhaustiv de reclame, mai judecă normal la sfîrşitul zilei. Pur şi simplu ajung să umble că nişte roboţi programaţi. Evident, gîndirea lor este bolovănoasă ca şi reclamele.
    Efectul îndelungat al reclamelor este dispariţia sentimentelor şi a gîndirii logice, cu efect dezastruos la vîrstele fragede, la copii. Gîndiţi-va la viitorul mental al copiilor, care în loc să asculte poveşti şi sfaturi părinteşti, aceştia sînt îndopaţi cu reclame. De tot felu, şi începînd cu televizoru.
    Aş mai avea multe de spus, dar nu am loc în acest comentariu şi din respect pentru cititori mă abţin să folosesc un limbaj mai direct. Hai totuşi să vă spun una bună, un citat de Camil Petrescu în „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” (1930): dacă n-ar fi proştii, deştepţii ar muri de foame…
    Încercaţi să adaptaţi acest citat la cele spuse mai sus.
    O zi minunată va doresc, cu filtrul de spam anti-reclame activat…

  3. Mie imi convine, decat sa le creasca, mai bine sa le lase asa cum sunt si sa zica ca sunt la reducere. Prefer sa dau la ei 1000 ron pentru produsul x, asta in loc sa dau comanda de pe alt site si sa platesc cu vreo 2-300 ron mai mult pentru acelasi produs.

  4. Eu unu, oricum nu mai pun botu la reduceri.. însă chiar și dacă vreau să cumpăr ceva, fac manevra eventual.. cumpăr tot de pe link-ul meu deschis pe Incognito 🙂 și-mi mai iau comision..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.