S-a rezolvat cu declarația unică și plata la stat cu ajutorul SOLO
V-am mai prezentat păreri despre SOLO într-un articol anterior, ce poate fi accesat dând click pe link-ul respectiv. Ei bine, ocazional voi mai povesti și despre PFA-ul meu deschis pentru tot ce ține de activitatea de pe aici.
E al doilea an când SOLO se ocupă de declarația unică și, sincer să fiu, nu m-aș fi așteptat să se rezolve cu doar câteva click-uri.
Având totul încărcat acolo, îți zic ei clar tot ce ai de plătit, unde și cum. Chiar dacă am fost la ANAF să obțin codul de TVA intracomunitar, treabă despre care voi povesti într-un articol ulterior, am ales să plătesc totuși online. Mi-ar fi fost poate mai simplu să rezolv acolo și asta, însă am ținut la digitalizare.
Contul făcut la Ghiseul.ro m-a ajutat să plătesc tot ce era de plătit cu doar două click-uri. Sigur, am găsit și o problemă: nu puteam modifica suma care era de plată. SOLO îmi zice că am de plătit cu vreo 6 lei mai mult decât suma care îmi apare pe Ghiseul.ro.
Mă gândesc că în trecut s-a plătit ceva sumă mai mare cu câțiva lei, care s-au scăzut acum din totalul de plată. Altfel, nu îmi explic.
Oricum ar fi… dacă aveți nevoie de un serviciu de contabilitate simplu și lejer, SOLO poate fi o soluție. Puteți citi articolul de mai sus, pentru mai multe opinii de la mine iar dacă vă convinge…. acest link îți oferă 50 lei, ce vor fi acordați – cel mai probabil – ca discount.
Declarațiile pentru TVA intracomunitar tot Solo le depune?
Am întrebat acum, să văd ce zic și răspund. Se pare că nu eram la curent cu noutățile.
Hai că sunt curios și eu, tocmai vorbeam cu Marius că eu nu am VAT și Tik Tok nu mă vrea 🙂 Ar trebui 301 și 390 să le facem noi.
În rest, sunt mulțumit și eu de solo, mi-au depus declarația, văd live și cât am impozit pentru la anul…
Însă am dat și de alții, am scris aici. Pentru înființare și facturare e cam ca la solo (costurile) dar au chestii în plus, ei pot face și modificări, înființează și SRL-uri.
Grije cu declarațiile astea că eu mi-am luat ditamai amenda, aproape 40 000. Nu va jucati cu TVA-ul.
Cand o sa am contract intracomunitar e clar ca voi cauta peste tot cum le fac.
Din experiență îți spun, referitor la TVA-ul intracomunitar, atâta timp cât îți depui lunar declarația 390 (pentru fiecare lună în care facturezi pe acel cod intracomunitar) totul este în regulă. Bine, asta se aplică pentru prestările de servicii în care tu efectiv nu încasezi TVA deci pe factură treci TVA 0 (dacă și firma către care emiți factura este în spațiul european și are cod de TVA). Dacă emiți în afara spațiului european, acolo pui CUI-ul de România. TVA 19% plătești doar dacă cumperi pe acel cod de TVA intracomunitar, exemplu îți cumperi un VPS de la DigitalOcean/Vultr și-ți ții site-urile pe el, folosești codul intracomunitar și platești 19% din valoarea facturii la ANAF. Oricum, eu am renunțat la PFA după ce au pus ăștia norma de venit la 25k EUR, depășeam, deci mai bine pe SRL.
Am o întrebare Adi. Și eu tot SOLO folosesc și e primul an:
Pentru a depune ei declarația unică: Odată ce facturile sunt deja emis prin platforma lor, și nu alte alte facturi , cheltuieli nu am avut cu PFA decât să-i plătesc pe ei lunar, mai trebuie să mai încarc încă o dată facturile și cheltuielile? Că nu știu cum cu dashboard-ul de acolo și mi-e frică să nu greșesc.
Nu mai trebuie să încarci. Doar urmează pas cu pas acel „formular”, dacă îi pot spune așa, pentru declarația unică.
Mersi mult!!!
Spor. Dă de veste dacă ai nevoie de ajutor.