Oare de ce nu investesc unii în pasiuni?

S-a vorbit destul despre bloggerii de provincie și despre cum sunt ei ignorați, însă eu nu vreau să vorbesc despre asta, cu toate că e o reală problemă, ci despre cei care sunt băgați în seamă și se mulțumesc cu atât.

Posta zilele trecute Cristian Florea o imagine pe Facebook cu recomandări pentru bloggeri, iar una dintre recomandări era să continuăm să investim în blog, să evoluăm, ceea ce mulți bloggeri observ că nu fac.

Recunosc că și eu am un moment de pauză, dacă îl pot numi așa, însă asta nu înseamnă că am încetat să vreau mai mult de la acest blog, ci pur și simplu meditez și aștept momentul potrivit pentru a evolua. Ca un pokemon. :))

Ce mi se pare mie deranjant este alt lucru. Observ mulți bloggeri prezenți la majoritatea evenimentelor de prin București care nu se obosesc să-și cumpere măcar un domeniu. Sau o temă care să arate ok. Mulți dintre ei probabil nici nu scriu câte ceva despre eveniment iar cei care o fac, o fac formal, cu copy paste de prin comunicatul de presă probabil.

Mi se pare deranjant faptul că la evenimentele despre blogging participă unii bloggeri care practic nu respectă nici măcar un lucru din cele care se discută acolo. Pe scurt, nu profită de faptul că au ocazia să fie prezenți acolo. Nu se folosesc de informație gratuită, prețioasă de altfel.

Și mă întreb oare de ce? Bine, mulți vor spune că deh, scriu din pasiune. Și iar mă întreb: oare dacă e pasiune, nu e bine să investești în ea? De fapt, eu aș spune total contrariul. Dacă e pasiune, ai un motiv în plus să investești. Iar cu 100 de lei poți să te rezolvi de un domeniu și hosting pe un an, fără prea multe bătăi de cap. O fi mult pentru o pasiune? O temă o poți lua din când în când cu doar 9 dolari, de pe MyThemeShop. Și o ai pe viață.

E ca atunci când îți place ciocolata. De ce nu te rezumi oare să îți placă, fără să cumperi o ciocolată să o mănânci? Așa e și cu blogul, cu domeniul, cu hostul sau cu o temă premium.

Și poate că mulți vor zice că e ok să scrii pe subdomeniu și nu zic că nu ar fi, doar că de la un anumit timp nu mai e ok. Poate că au început mulți pe subdomeniu, doar că bloggerii care au făcut din asta o pasiune și și-au dat seama că în viața asta poți trăi făcând ceea ce îți place, au început întâi să investească în pasiunea lor, deci au evoluat, de la subdomeniu la domeniu propriu șamd.

Eu cred că, investind în blogul tău, le arăți cititorilor că îi respecți. Le arăți celor care te invită la companii faptul că apreciezi gestul lor. O temă premium arată că-ți pasă de faptul că cititorii tăi navighează rapid pe blogul tău și că pot citi rapid, fără să-i orbești cu tot felul de culori.

Și nu în ultimul rând, investind în pasiunea ta arăți respect față de tine și față de timpul tău.

Asta e imaginea postată de Cristian Florea:

sfaturi blogging

Distribuie articolul:

4 comentarii

  1. Pai majoritatea nu vor sa investeasca pentru ca au fost obisnuiti sa primeasca totul pe gratis. Ideea asta pare intiparita in constiinta nationala.

  2. Eu trag de Andrei de-o caruta de timp sa scrie pe blog.
    Din pacate sau din fericire… el produce continut, dar nu il produce pentru el, ci pentru baietii destepti, pentru Mark.

    Altii pur si simplu se limiteaza la putin. Nu vor mai mult de la ei.

    • Știu ce zici Marius, înțeleg perfect doar că de multe ori eu nu dezvolt totul pe FB ci doar lansez topicuri, pe blog nu pot face asta.
      Poate ți se pare ciudat, însă am și o anumită audiență pe fb care trebuie hrănită. Am încercat ani la rând să o aduc pe blog, când eram generalist pe cKy au venit o parte din ei.

  3. Unii nu investesc în pasiuni… pentru că au ambiţii foarte mici, aşa cum frumos cîntă Nicu Alifantis în „Om bun deschide-ne poarta”:

    Ştiu, scările ne sunt comune
    Dar trec atât de rar pe-aici
    Portarul însuşi poate spune
    Că am ambiţii foarte mici.

Dă-i un răspuns lui MariusAnulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.