Nu suntem chiar atât de deștepți precum credem

Nu m-am considerat niciodată foarte deștept și des am avut ocazia să comunic cu oameni mai inteligenți decât mine. În schimb, încerc să adun cât mai multe cunoștințe și să evoluez așa cum pot, însă niciodată nu am vorbit atunci când nu mă pricepeam.

Zilele trecute a căzut ING cu totul. Nu puteai face plăți, nu puteai să intri pe Homebank, nu puteai să scoți bani la ATM-uri. Da, o situație nasoală, motiv pentru care s-au trezit toți pe Facebook să facă pe deștepții. Trebuia așa, trebuia altfel, trebuia să facă asta, trebuia să nu facă asta.

Probabil că mulți dintre ei știau câte ceva despre ceea ce vorbeau, dar și mai mulți dintre ei erau afoni cu siguranță în domeniu. Totuși, își dădeau cu părerea aruncând cu noroi în stânga și-n dreapta.

Sunt client ING de ceva timp și probabil că voi mai fi multă vreme. Nu am avut până acum probleme cu ei, iar dacă aș avea, aș încerca să-i sun și să fiu înțelegător. Iar asta pentru că sunt om, la rândul lor și ei sunt oameni, așa că se întâmplă uneori să mai fie și probleme. În cazurile de acest gen nu poți face altceva decât să ai răbdare.

Înțeleg că atunci când a căzut ING-ul, mulți clienți s-au aflat în ipostaze nasoale. Fie că și-au umplut coșul cu cumpărături, iar la final nu au putut plăti. Fie că au dorit să pună benzină și nu au avut bani, cred că nu a fost foarte plăcut. Dar cred și că existau și alte soluții. Puteai să mergi la un alt bancomat, să scoți banii, lăsând coșul în supermarket. Nu cred că ar fi făcut cineva mofturi. Mă rog, soluții erau.

Cert e că ar trebui să conștientizăm faptul că nu suntem atât de deștepți precum credem. E ca la fotbal: de pe margine pare ușor, dar nu e chiar așa. Și mai mult decât atât, trebuie să nu uităm faptul și că ceilalți sunt oameni, iar cum noi greșim, așa greșesc și ei.

Ar trebui mai degrabă să încercăm să ne pricepem la ceva și să ne dedicăm cât mai mult acelui „ceva”, nu să căutăm să fim buni la toate și de fapt să nu știm nimic.

inteligenta

Distribuie articolul:

6 comentarii

  1. Citeam şi eu zilele trecute pe nişte forumuri, părerea unor persoane care, totuşi, nici măcar nu erau clienţi ING după cum afirmau şi foloseau nişte expresii foarte urâte. Din păcate, mereu se vor găsi persoane care să fie experţi în orice domeniu.

  2. Eu am scris cateceva pe subiect dar din punct de vedere al redundantei cu ceva referinta la ce s-a intamplat la ING. Am facut asta datorita faptului ca intru mult mai des intr-un centru de date decat majoritatea celor care si-au permis luxul de a scrie pe subiect si de asemenea dat fiind ca am prins doua incidente de forta majora ce au facut un centru de date inaccesibil (datorita unor calamitati naturale) si o gramada de incidente de forta majora cauzate de “hardware fatigue” sau atacuri informatice.
    Mi se pare OK ca cei avizati sa-si spuna o parere, mai ales cand o spun din experienta si nu sa critice neaparat ING pentru ca ING e clientul intermediar al serviciului respectiv.

  3. Ai mare dreptate. Din ce mi-a povestit cineva care lucreaza acolo, tot ce s-a intamplat a fost o chestie neprevazuta, nu a fost ca si cum ei au stricat ceva intentionat.

    • Intr-un centru de date exista un singur concept ce defineste „neprevazut” si ala tine de forta majora in urmatoarele cazuri: calamitate naturala, defect tehnic in afara centrului de date sau in interiorul centrului de date si eventual situatie de razboi.
      Cand un test nu merge asa cum trebuie si are efecte dinastea nu se mai numeste situatie neprevazuta, ci cel putin incompetenta.
      Si iti spun asta prin prisma faptului ca centrele de date cu care lucrez fac revizii si teste periodic si nu exista downtime mai mare de 30 de minute decat in cazul in care arde iara jumatate din California sau datorita caldurii cedeaza reteaua electrica si dupa 8 sau 10 ore de mers pe generatoare incep sa cedeze si alea si desigur atunci cand mai crapa cate un HDD datorita faptului ca a mers 7 sau 10 ani fara oprire.

    • Simplul fapt ca nivelul lor de redundanta se limita la doua centre de date situate in acelasi oras spune multe despre profesionalismul celor care se ocupa de datele bancii respective.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.