Câteva dintre problemele pe care le-am avut cu mașina

Cei care mă cunosc știu că mă despart destul de greu de mașină. Când sunt la țară, nu prea merg nicăieri pe jos. În schimb, la Suceava folosesc mașina doar când am de făcut cumpărături mai multe. Sau când merg la țară. În rest, obișnuiesc să merg destul de mult pe jos.

Am permisul de câțiva ani buni de zile. Iar în tot acest timp am fost un șofer destul de responsabil, zic eu. În tot acest timp, am avut două mașini: prima a fost un Ford Fiesta din 1997 iar acum am un Golf 4 din 2001 pe benzină.

Cu prima mașină nu am făcut mai mult de 15.000 de kilometri într-un de zile. Iar când a dat semne de slăbiciune, nu am mai reparat-o. Am tras-o pe dreapta și am început să strâng bani pentru Golf.

Cu Golful, în schimb, am făcut mult mai mulți kilometri. Vreo 60.000 în vreo doi ani, considerabil mai mult. Prin urmare și problemele tehnice au fost mai multe.

Am avut probleme cu bateria și uneori cu cutia de viteze. Uneori le-am putut remedia singur, alteori am apelat la platformă. Oricâte documentare aș vedea cu mecanici care fac reparații cutii de viteze camioane, tot nu am putut vreodată să repar de unul singur mare lucru. Deși, online sunt o mulțime de magazine cu piese auto, atât pentru mașini mici cât și pentru camioane dar și service-uri care au un site online precum cutiivitezezf, acolo unde poți găsi multe informații utile precum datele de contact pentru a solicita ajutor.

Încă de cum am cumpărat mașina s-a aprins check engine-ul. Probabil că a fost șters cu puțin timp înainte de vânzare. Apoi, după doar câteva zile am rămas fără servo, pentru că s-a rupt cureaua de la accesorii. Mai mare dragul.

Partea electrică – un dezastru

Drumurile-s tare proaste la Botoșani și nu numai. Drept urmare am avut multe de schimbat. Telescoape, arcuri, bucșe, capete de bară, pivoți șamd. De-a lungul timpului am băgat destul de mulți bani. Dar asta nu a fost o problemă.

E ok când știi ce ai de schimbat. Mai rău e când nu știi și mașina nu merge.

Se zice că de ce îți este mai tare frică, de aceea nu scapi. Valabil și în cazul meu. Mereu m-am temut că o să am probleme cu mașina și nu o să știu cauza.

Așa că m-a lovit partea electrică. Clapetă de accelerație, EGR, pedală de accelerație. Astea apăreau pe tester dar nu erau defecte. Mașina nu mergea sub nici-o formă.

A stat în service vreo două săptămâni până i-a dat de cap: nu știu ce fire care făceau scurt.

Apoi vreun an nu am mai avut probleme. Doar schimburile regulate ale consumabilelor.

Totul până când a crăpat corpul termostat. Apoi au apărut iar probleme electrice. EGR și toate cele. În sfârșit, am mai schimbat și senzorul de temperatură, iar acuma merge. Deocamdată. Rămâne de văzut până cânt.

Pe scurt, pe partea de motor, 1.6 AZD e un motor bun. În schimb, partea electrică poate fi foarte problematică. Poate că am avut eu ghinion, însă nu recomand.

Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.