Cât de mult folosiți garanția de produs?

Până nu demult, garanția era un detaliu care atrăgea atunci când făceai cumpărături. Inclusiv ai mei mă întrebau ce garanție au produsele pe care le comandam pentru ei de pe internet. Cu cât era mai îndelungată, cu atât mai bine.

De fapt și magazinele obișnuiau să sublinieze garanțiile îndelungate, iar astfel beneficiai de câte 4 sau chiar 6 ani de garanție pentru un produs. La Altex există posibilitatea de a opta pentru o garanție extra, care îți mai oferă 2 ani de liniște. Apoi, cred că există o astfel de opțiune și la eMAG.

Anumite branduri îți permit să extinzi garanția din aplicațiile proprii sau de pe site-urile oficiale. Am făcut asta cu câteva scule de la Bosch și parcă Philips au și ei o astfel de opțiune.

Cu toate acestea, interesul pentru garanție pare că a mai scăzut în ultima vreme, așa că se vorbește tot mai puțin despre ea.

Iar asta pentru că produsele comandate nu prea se strică. Iar când se strică preferăm să le înlocuim, în loc de a le repara.

De exemplu, de când fac cumpărături pe eMAG, doar un singur produs s-a defectat, anume șlefuitorul Steinhaus despre care am discutat într-un articol recent despre garanție la eMAG. Inițial am zis că nu îl mai trimit. Am dat 170 lei pe el, am șlefuit mai bine de un cubic de scândură pentru foișor așa că și-a scos banii.

Cu toate acestea, am zis să apelez la garanție, mai mult din curiozitate. Aparent a meritat, deoarece eMAG mi-a înlocuit produsul cu unul nou. Astfel, există speranță și pentru celălalt cubic de scândură pe care trebuie să îl șlefuiesc.

Dezinteresul acesta pentru garanție, sau neîncrederea mai bine zis, a dus la popularitatea produselor de bazar. Am cumpărat la un moment dat un fierăstrău tip sabie care a cedat din prima zi. Cum n-a fost garanție, adio produs. Mă tot împiedic de el prin magazie, păstrându-l cu speranța că îl voi duce la reparat pe undeva, cândva.

Și ai mei au început să mai cumpere lucruri fără a le mai păsa de garanție, ceea ce nu este neapărat o decizie bună.

Voi folosiți garanțiile pentru produsele pe care le comandați?

Distribuie articolul:

3 comentarii

  1. Niciodata nu am fost cu vreaun produs cumparat la garantie , asta pentru ca nu am avut de ce atata timp cat produsele cumparate nu au fost cu probleme , ba chiar unele produse cumparate acum cativa ani merg perfect si acum

  2. Niciodata nu am apelat la garantie, cel putin din cate imi aduc eu aminte. Refuz sa platesc pentru extra garantie acolo unde mi se oferteaza pentru ca stiu ca nu o voi folosi. Ultima data am platit extra garantie pentru un frigider Bosch de vreo 700 euro si am mai dat aproape 80 pentru inca doi ani de garantie, daca nu ma insel. Total 5 ani. A trecut perioada asta si nu s-a defectat. Asta oricum e important. Mai bine asa de cat bataie de cap chiar daca ai garantie.
    La centrala am 5 ani garantie, marca belgia si fabricata aici. Cand am apelat la ei anul trecut, m-au pus o luna pe asteptare. Adica centrala defecta undeva in ultimele zile din noiembrie, iar ei ma programase in decembrie pe 27. Am rezolvat pe buzunarul meu.
    Daca citesti anumite detaliile unei garantii, la anumite produse, mai bine te lipsesti. La fel si la asigurari de ceva. Au clauze peste clauze.
    Am avut chestii marunte care chiar trebuiau sa fie schimbate pe garantie, dar mai mare era deranjul.

    • Chiar bine că nu e nevoie prea des de ea, după cum zici. Cât despre centrală, urâtă experiență. Cei de la bosch oferă gratis garanție extra la scule, din câte știu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.