Manipulare? Avem!
Stăteam linișit pe Facebook și mă bucuram de ceaiul meu de lămâie și așa am ajuns să văd una dintre cele 500 și ceva de distribuiri ale postării următoare:
Cică Gabriel Liiceanu recomandă participarea tuturor la referendum. Eu am citit un citat despre vot în general, nu despre un referendum inutil. Răzvan Vastea, care habar n-am cine e și nici nu e important asta, a înțeles că Gabriel Liiceanu recomandă participarea la referendum. 570 de alți idioți sunt de acord cu Răzvan.
În schimb, prin august, apărea un articolul cu titlul ăsta pe Realitatea:
Articolul îl găsiți aici.
Am văzut că se foloseau și de anumite imagini și de la Tudor Chirilă, tot pentru a se promova referendumul. Precum și fonturile și culorile de la USR, pe care le folosesc ei în Social Media, tot în același scop. Atât de mizerabili sunt cei din familia tradițională și cei credincioși? Că doar nu e vorba de PSD, că ei cică nu se implică în referendum. Nu e al lor. #cumarveni
Mno’ ce pot să zic, treburile astea sunt irelevante. Oamenii ăștia nu prea înțeleg cum funcționează treaba asta și de cele mai multe ori e irelevantă pentru că astfel de campanii se adresează exclusiv oamenilor care or să voteze DA. E o risipă de resurse în acest sens.
Ăia care sunt deciși să voteze NU nu pică în astfel de capcane, sunt mult prea deștepți. Așa că toți ăia care dau share or să voteze cu siguranță DA și doar își reconfirmă opțiunea în acest sens apelând la astfel de declarații scoase din context.
În cazul ăsta nu există indeciși ci doar deciși pentru a vota DA, deciși pentru a vota NU și deciși pentru boicot. Orice încercare dinasta de a convinge pe cineva de ceva e irelevantă și inutilă.
Păi depinde, depinde cu cîți bani o fi fost plătit ca să scrie acel citat. Pentru că nu are importanță ce scrie în interioru citatului, chiar nu are importanță, ci mai important este cine este autorul acelui citat, respectiv însăși numele respectivului este acuma un brend, care brend are o anumită valoare și deci pentru orice elucubrație debitată sub un anume brend evident deci că se plătește, funcție de valoarea brendului. E chiar atît de greu de priceaput că totul este de fapt o mare mani-pulare ?!
Normal că nu toți or să pună botu la tot felul de chestii, pentru că nu toți sînt practic cretini și inapți mintali să nu priceapă că sînt practic manipulați. Problema este a numărului mare de oamini care încă mai cred în basme, în Black Fraieriday și alte născociri tembelistice, pentru care nu sînt vinovați deci pentru că doar dacă atîta îi duce capu. Ci din contra, ar fi o anumită datorie morală din partea celora care înțăleg adevărata realitate, și de a încerca în măsura în care le stă în putință, să arate deci și celorlalți că de fapt cum stă treaba cu realitatea.