3 metode prin care te poți promova ca fotograf
De ceva timp, fotografia ca artă a devenit foarte populară și astfel tot mai multe persoane de toate vârstele și-au achiziționat câte un aparat de fotografiat profesionist și organizează ședințe foto, mai merg pe la un eveniment sau pur și simplu fac poze pe care le postează pe rețelele de socializare. Până acum totul este în regulă deoarece este loc pentru toți fotografii însă atunci când vrei să obții bani din acest hobby parcă nu mai ai la fel de mult loc ca atunci când făceai poze florilor și apusurilor.
Cum te poți promova ca fotograf
Mediul online, consider eu, a devenit obligatoriu pentru toată lumea indiferent că ești mecanic auto, electrician sau fotograf. Astfel în acest articol voi face un mic ghid despre cum ai putea să te promovezi atunci când vrei să faci bani din fotografii.
1.Deschide-ți un blog de fotografie
Blogurile au fost, sunt și probabil vor fi mult timp de acum încolo o metodă foarte eficientă de promovare. Evident, aceasta este valabilă și pentru fotografi.
De exemplu, eu am făcut un site de prezentare pentru un fotograf nuntă București, Ionuț Drăghiceanu și, după ceva timp, au început să vină vizite, chiar dacă poate concurența este mare.
Te va costa aproximativ 150 de lei să îți deschizi un blog pe domeniu propriu cu găzduire timp de un an. După ce ți-ai deschis blogul trebuie să creezi câteva pagini (contact, despre mine și, în acest caz, poate un portofoliu) iar mai apoi poți începe să scrii pe blog.
Ca fotograf, conținutul principal va fi format din imagini, făcute de tine desigur, astfel încât blogul tău va fi și un portofoliu pe care îl vei prezenta potențialilor clienți. Totuși conținutul text încă este rege și astfel poți scrie articole din domeniul fotografiilor astfel încât să atragi cât mai multe vizite de pe motoarele de căutare (de exemplu poți scrie ghiduri de genul Cum sa fotografiezi un copac, cum iți găsești fotograful pentru nuntă etc).
Dacă tot am menționat motoarele de căutare atunci trebuie să vorbim puțin și despre SEO. Interesul tău ca fotograf este să atragi cât mai mulți clienți de pe Google și alte motoare de căutare. Astfel trebuie să îți optimizezi site-ul pentru anumite cuvinte cheie precum fotograf Iași și astfel, cine va căuta pe Google fotograf Iași va ajunge pe site-ul tău. Totuși optimizarea nu este chiar atât de ușor de făcut așa că poți căuta pe internet un ghid de optimizare SEO sau să apelezi la o firmă care te poate ajuta în acest domeniu. În acest caz te pot ajuta foarte multe articolele de care îți vorbeam mai sus deoarece cu cât vei avea mai mult conținut de calitate cu atât motoarele de căutare îți vor aprecia site-ul mai mult.
2.Instragamul îți poate aduce clienți
Pe Facebook majoritatea fotografilor sunt prezenți. Totuși, pe Instragam numărul acestora nu mai este la fel de mare. Astfel aceasta devine o unealtă importantă atunci când dorești să ai mai mulți clienți ca fotograf.
Postează cele mai reușite fotografii ale tale pe Instagram și astfel vei putea atrage potențiali clienți.
3.Promovare offline
Oferă cărți de vizită, poartă tricouri pe care să scrie adresa blogului tău și oferă reduceri persoanelor care îți aduc clienți. Acestea sunt doar câteva metode prin care te poți promova în mediul offline.
Așadar, acestea sunt cele trei mode pe care le recomand atunci când vrei să te promovezi ca fotograf și să obții bani din acest hobby. De asemenea acestea te vor ajuta și să te impui în fața celorlalți fotografi care îți fac concurență. De asemenea, consider că sunt foarte mulți fotografi la momentul actual însă puțini dintre ei știu cum să se promoveze.
Sursă imagine: flickr.com
Mai adaug o metodă foarte eficientă pe care am vazut-o la câţiva fotografi: sedinţe de fotografie gratuite.
O astfel de metodă de promovare aduce multe beneficii fotografului, printre acestea se numără creşterea notorietăţii, relaţionarea directă cu potenţialii clienţi şi realizarea de content pentru blog/portofoliu. 🙂
Mulțumesc de completare Mădălina !:D
Urmatorul pas e adwords. Ziare locale, afise pe stalpi. Important e sa ai vointa de munca si scule/cunostinte necesare pentru a scoate calitate.
Deja trecem la un alt nivel însă ai dreptate. Eu am vrut să prezint mai mult beneficiile pe care le poate aduce un blog fotografilor.
Dacă deja au blog sau un site de prezentare a serviciilor, pot organiza campanii pentru bloggeri sau pot contacta bloggerițele de fashion & beauty pentru 1 – 2 ședințe gratuite (în schimbul menționării fotografului în articol) sau la descrierea fotografiei de pe rețelele de socializare!
Putem discuta și despre guest posting, dar și despre interacțiune relevantă în secțiunea de comentarii a blog-urilor care ar avea nevoie de astfel de servicii.
Cam atat! 😀
Mare dreptate ai. 😀
Articolul tau mi-a oferit directia de urmat in urmatoarea perioada.
Am un site nou – proaspat lansat; ca si studiu de caz revin peste 6 luni cu progresul facut conform instructiunilor de aici.
Mă bucur tare mult. Succes cu site-ul! Nu uita, conținutul de calitate poate aduce mulți clienți.
O metoda destul de buna e sa-ti faci un portofoliu de poze pe care sa le dai pe siteuri gen 500px.com