Cum se face rezilierea unui contract Telekom

M-am decis! Bag divorț de Telekom! M-am plâns aici pe blog mai ceva ca o babă vădană de serviciile lor însă de cele mai multe ori nu am avut alte opțiuni la îndemână. De când însă mi-au cerut bani și pentru Telekom Sport, precum și după ce au secat grila de canale, am decis că e timpul să rup relația care ținea de ani de zile.

Astăzi (12.05.2020) m-a sunat o tipă de la Telekom să mă întrebe dacă doresc prelungirea contractului. Evident, am întrebat dacă au o ofertă bună în acest sens iar cele prezentate nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor. Prin urmare, am decis să păstrez doar internetul fix și cele două abonamente de voce mobilă.

Am renunțat deci la televiziunea de la Telekom dar și la serviciul de Voce fix, pe care îl am de aaaaaaaaaaani de zile. În acest sens a trebuit să completez un formular pe care l-am luat chiar de pe site-ul Telekom. Formularul poate fi descărcat de aici și arată așa:

formular de reziliere servicii telekom

L-am completat și l-am trimis prin email, la rezilieri@telekom.ro, alături de copia după buletin, pe care trebuie să scrii „sunt de acord cu furnizarea acestei copii către Telekom Romania Communications S.A.”, semnătura și data. Apoi am primit un răpuns automat care sună cam așa:

Stimate client, Va multumim pentru mesajul dumneavoastra. In vederea optimizarii timpului de raspuns, avem rugamintea de a utiliza linkul urmator: https://www.telekom.ro/reziliere-online/ Ca urmare a completarii acestui formular, un reprezentant Telekom va va contacta in cel mai scurt timp cu putinta. Cu drag, Echipa Telekom Romania

ACTUALIZRE: pagina de mai sus a fost ștearsă de Telekom.

Email automat pentru reziliere contract Telekom

Am accesat și link-ul, bineînțeles. Ți se cere iarăși adresa de email, datele personale, motivul rezilierii șamd. Am completat tot iar acum aștept contactat.

Încă nu știu exact către ce operator voi merge, însă probabil va fi Digi România. Dar voi reveni cu actualizări în acest articol după ce voi fi contactat de către Telekom în legătură cu rezilierea contractului.

Actualizare 1 – 12.05.2020 ora 20:41: Am primit un SMS în care mi se transmite că cererea a fost înregistrată și va fi rezolvată în cel mult 30 de zile.

Actualizare 2 – 13.05.2020 – Am fost contactat pentru confirmarea rezilierii. Cică tre să duc receiverele la Telekom.

Actualizare 3 – Între timp am optat pentru serviciile de televiziune prin satelit ale celor de la Digi România.

Actualizare 4 (20.11.2021) – aparent, link-ul pentru rezilierea online a contractului Telekom nu mai este disponibil. I-am contactat pe cei de la Telekom pentru a afla mai multe și aștept un răspuns de la ei. Între timp mi-au răspuns, iar pagina a fost ștearsă, aparent.

Ștergerea paginii vine, aparent, în urma achiziționării pachetului de servicii Fixe de către cei de la Orange. Astfel, acesta a fost mesajul lor:

Începând cu data de 01.10.2021, serviciile fixe, precum și cele convergente fix-mobil ale Telekom Romania Communications S.A, la care ești abonat, devin [Orange], ca urmare a preluării pachetului majoritar de acțiuni.

Pentru solicitarea ta, te rugăm să:

  • accesezi www.Hellofix.ro
  • să suni la 1930;
  • sau să vizitezi cel mai apropiat magazin TKR marcat cu logo Orange

Toate cele bune!

Apoi, am cerut detalii despre rezilierea unui abonament mobil, iar acesta a fost răspunsul pe care l-am primit din partea celor de la Telekom România:

Pentru a înceta contractul încheiat cu Telekom Romania Mobile Communications S.A., este necesar să recepţionăm o cerere scrisă din partea titularului, cu cel puţin 30 de zile înainte de data la care acesta doreşte să aibă loc rezilierea contractului.

Este foarte important ca cererea să conţină datele sale de identificare, semnătura şi numărul de telefon/codul de abonat la care face referire. Dacă dorești păstrarea numărului de telefon la cartela preplătită, te rugăm să specifici acest lucru.

Cererea de reziliere poate fi transmisă:

  • de la un magazin Telekom sau partener (cerere tip);
  • prin intermediul formularului de contact > https://telekomromobile.custhelp.com/app/ask
  • fax (la numărul 021.404.09.64);
  • Poșta Română (la adresa Splaiul Independenţei nr. 319G, SEMA Parc, Clădirea Atrium House, etajele 1 şi 2, Sector 6, 060044,Bucureşti).

Numai bine!

Distribuie articolul:

51 Comentarii

  1. Am fost client Telekom/Cosmote etc.. ani de zile, atat pe firma, cat si pe persoana fizica, mai multe probleme ca cele care le-am avut cu ei n-am avut cu niciun alt operator. Si am fost si clientul Vodafone si al Orange. Am ajuns insa de vreo 2-3 ani la Digi, cu toate serviciile aproape. Vreau sa zic ca sunt chiar multumit. Chiar si acum de cand cu Work From Home, totul merge brici.

  2. Sunt in aceeasi situatie. Am reziliat contractul din data de 28.06.2020 si inca primesc mailuri si telefoane prin care ma someaza sa platesc niste facturi pentru care nu am utilizat serviciile, eu semnand imediat un contract cu DiGi. Am platit inca si luna iulie dar mai mult nu platesc, sunt de neinteles cei de la Telekom!

  3. Mersi mult, acum vreau sa scap se eu de Telekom, am avut in contract 10 mb pe care am platit de vreo 10 ani de zile, acum in aprilie a terminat si ei au reinnoit fara semnatura mea.Prin telefon au zis ca nu poate sa incheie ca am semat contractul.Acum am completat o incheiere de contract ceea ce am si trimis.Mersi de link !

      • Buna ziua ,am facut un contract de reziliere cu Telecom in data de 2.9 .2021,au zis ca in 30 de zile ma rezolva,timp in care eu am mai platit o factura ,ca dupa 30 de zile sa mi se comunice ca nu a fos inregistrata cererea eu primind mesaj de confirmare,deci mai dureaza 30 zile timp in care se emite o noua factura, si pe deasupra obligatia ca sa platesc in avans 6 luni adica aproximativ700 roni pentru ca reziliez contractul ,va rog sa.mi spuneti ce.i de facut ,multumesc!

          • Cererea de mai sus nu e bună. Fiindcă mai jos cu scris mic este scris că o dată ce reziliezi cu ei contractul ești de acord să achiți contravaloarea sumei rămase din contract.
            Și eu anul ăsta am reziliat contractul cu ei. Am predat tot, platit ultimele facturi. Toate bune. După două luni vine că avem de achitat 250 roni pentru rezilierea contractului.
            Vreau să menționez că eu am trimis cererea pentru rezilierea fără scrisul ăla mărunt. Adică nu am acceptat plata abuzivă.
            Mi-a venit acasă o somație de la o firma de recuperări datorii precum că vom fi somați să plătim in caz contrar vom fi penalizați.
            Am depus plangere la protecția consumatorului și nici un raspuns.
            Deocamdată vedem ce va fi.

          • Mi-e greu să cred că vreo firmă acceptă să piardă bani… ANPC-ul răspunde în cel mult 30 de zile. Ar fi util să reveniți cu un răspuns, după ce vă vor răspunde ei.

  4. Buna Ioana! si eu am renuntat in luna mai 2021 la Telekom si uite ca ma regasesc in cele mentionate de tine, precum ca mai am de platit inca vreo 2 facturi ulterioare incheierii contractului cu ei. Deja primesc somatii de plata de la colectori de debite. Imi poti spune ce ai mai facut in situatia ta? Le-ai platit facturile? Totusi sunt 272 lei pe care chiar nu am de gand sa ii platesc de aiurea

  5. buna ziua,
    incerc sa ajut o doamna in varsta,care a fost pacalita telefonic de cei de la Telecom
    I-am cumparat tel pt.seniori si cartela cu rugamintea de a-mi aminti data pe care i-am dat-o pentru reincarcare cartela
    Nu trec 2 luni si deja era la abonament (trec peste amanunte).Dupa ce am certat-o ostaseste ,s-a dus sa faca cerere de reziliere in fostul romtelecom de vis-s-vis de piata Moghioros.Am sunat la 1234 am vorbit cu un tip ,i-am explicat de abuzul facut si multe altele si am reusit doar sa obtin un numar de contract cu data de 20,04,21
    Mi-a mai spus ca dansa avea 14 zile la dispozitie sa rezilieze ca atare trebue sa plateasca diferenta de timp ramasa adica vreo 380 lei
    Vreau sa scriu conducerii telekom si apoi la protectia consumatorului
    ce parere aveti?sant sanse?
    cu multumiri pentru sfaturi!
    Doina

    • Ce anume nu reușești sa faci, Ana? Nu știi ce să alegi dintre cele două? Dacă aceasta este problema, atunci cel mai probabil trebuie sa bifați persoana fizica, dacă nu aveți contractul pe firma. Dacă alta este problema, va rog sa îmi spuneți și încerc sa ajut.

    • Salut Laurentiu, mie imi merge link-ul. Te duce pe pagina unui formular, acolo unde poti completa si cere rezilierea contractului.

      • Bună ziua. Din păcate nici la mine nu se mai încarcă linkul. Cred că l-au scos șmecherii de la Telekom, pentru că în trecut l-am putut accesa și a mers foarte bine.

          • Abonamentul este pe firmă și contractul este încă în vigoare și vechiul proprietar a decedat ,oare noii proprietari ai firmei ar putea cere rezilierea contractului fără costuri suplimentare?
            Vă mulțumesc anticipat!

  6. Bună ziua!
    Am o întrebare, poate sa.a mai lovit cineva de aceasta problema…
    Am făcut solicitare pt reziliere contract voce de la Telekom. Mi.au dat termen o lună sa predau echipamentul . Eu nu am mai folosit vtelefonul fix de peste 10 ani dar am păstrat linia deoarece am avut internetul …
    Problema este că nu mai găsesc aparatul deoarece m.am mutat … Nu știu care ar fi soluția acum. Ce mă sfătuiți ?

    • Teoretic, dacă nu mai ai telefonul, va trebui să plătești contravaloarea lui. Ori vezi pe la cunoscuți, pe olx, sau astea, poate găsești un model asemănător.

  7. Bună seara, am nevoie de un ajutor ,un sfat din partea voastră, pe 23 decembrie 2021 scad cei 2 ani de contract la telekom voce si aș dori să trec la cartela, intrebarea mea e cu cat timp inainte ar trebui sa trimit cererea de reziliere contract? Va mulțumesc mult

  8. Buna dimineata! nu mi se deschide deloc link -ul scris mai sus. Doresc sa reziliez contractul de telefonie fixa a mamei mele deoarece nu il mai foloseste. Avem deja trei abonamente de telefonie mobila telekom ,deci……e destul.Cum trebuie sa procedez in acest caz? Am facut copie dupa CI,am completat formularul de reziliere,am facut o copie si de pe ultima factura platita si m-am blocat.Credeam ca pot trimite totul scanat pe mail ,dar surpriza,surpriza tele-orange si cum se mai numesc ei nu imi mai dau posibilitate.Astept si eu o …..luminita ceva ,ca tot vine craciunul.Multumesc!

    • Bună Dimineața. Link-ul de mai sus e tăiat și am scris despre el că pagina a fost ștearsă. Dacă aveți telefonie fixă, va trebui să sunați la 1930 pentru a cere informații sau chiar într-un magazin Orange. Odată cu trecerea la Orange a pachetului de servicii fixe, treburile sunt puțin neclare. Voi căuta totuși să fiu la curent și să vin cu noi informații imediat ce le am.

      • sun de 3 zile continuu.nu exista niciun operator disponibil.baietii si fetele sunt ffff ocupati. si imi zice robotica ca nu am nicio cerere de reziliere,pai cum sa am daca nu reusesc nici sa o trimit. si uite asa raman ai mei cu lucrurile incurcate cu acest telefon fix. daaaa,magazinul Orange m-a trimis rapid la 1930. oricum ,multumesc f mult pentru amabilitate de a-mi raspunde!

  9. Tata a decedat pe 15 ianuarie 2021, era veteran de razboi. Am facut cerere de suspendare in data de 17.11.2021 si a fost inregistrata la nr. 5723197069 pe numele Vlad Ioan, cod abonat RO768270812481, am primit 4 mesaje pe telefon ca se reziliaza dar mai am de plata 125 lei pe care i am achitat pe 22.11.2021. Pe data de 2 decembrie mai factureaza inca 79 lei, mai mult decit 64 lei cit era abonamentul lunar….nu da explicatii desi trebuia numai 17 zile daca erau corecti.
    Mentionez ca echipamentele au fost decuplatae de la retea pe 5 septembrie iar 2 luni am platit degeaba…intrebarea este cit o tin asa cu facturarea….La casa respectiva nu mai locuieste nimeni…televizorul a fost luat de un nepot si trecut la alta firma….Ce ma sfatuiti sa fac…cum sa procedez…

  10. Adrian, cererea e aceiași numai că nu are scrisul de jos mărunt. Ei îs obligați să accepte, de nu rămîne pe răspunderea lor. Legat de protecția consumatorului a trecut abia 2 săptămâni de la depunere. Aștept.

  11. Luminita, intradevar adresa de incetare/reziliere contract este buna
    https://fix.telekom.ro/reziliere-online/
    Dar, ATENTIE !! ca la final este o casuta care trebuie bifata.
    „Confirm că am citit și înțeles….”
    Si mai ales:
    … „întrucât Contractul încetează, pentru unul sau mai multe Servicii, înainte de expirarea Perioadei minime, mă oblig la plata unei juste despăgubiri pentru încetarea prematură, în cuantumul menționat în Contract, dacă este cazul.”
    Si nu se poate fara a bifa casuta…
    Atentie la ce aveti prin contracte…

  12. Ma alatur celor ce lupta cu faimoasa TELEKOM, am reziliat la Deva pe 26.01.2022 si am avut un stich pe care mi l-au trimis prin curier in aprilie 2021, bineinteles ca mi-au dat toete asigurarile verbale (telefonic) ca nu ma costa nimic in plus, mi-au spus ca trebuie sa-l platesc pina in aprilie 2023, ca asa se face, eu spunindu-i doamnei ca nici nu l-am folosit, cu respect te intreb Adrian daca nu am semnat nici un contract in aprilie 2021 cum sa platesc pentru acel stich pina in aprilie 2023 daca nici nu beneficiez de serviciile lui, cred ca tot ANPC ?????

  13. Update la ce am postat pe 04.01.2022:
    Am primit raspuns afirmativ de la Telekom, in urma cererii de reziliere(cablu tv, internet fix, telefonie fixa, abonament smartstick Chromecast). Am trimis cererea+copie buletin (pe email) pe 30.01.2022. Pe 01.02.2022 am primit(pe email si pe telefon) mesaj ca in maxim 30 zile vor solutiona cererea.
    Pasi de urmat:
    1. Descarcati cererea de la
    https://media.telekom.ro/images/docs/Legal_docs/Formular_cerere_de_desfiintare_servicii_Telekom_Romania_in_vigoare_de_la_01.03.2021.pdf
    2. Completati cererea, scanati-o si impreuna cu copie buletin, trimiteti pe email la rezilieri@telekom.ro
    Pe langa cele 2 documente de mai sus, atasate la mesaj, in „câmpul” mesajului trimis catre ei, eu am mai scris:
    „Buna ziua,
    Atasat va transmit cererea de reziliere si copie dupa cartea de identitate.
    Avand in vederea prevederile legii 193/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu faptul ca am fost un client onest in perioada de timp semnificativa in care am beneficiat de servicii de telecomunicatii de la dvs., doresc rezilierea contractului pe cale amiabila, fara plata unor eventuale taxe de justa despagubire.
    Mentionez ca singurul echipament pe care doresc sa il pastrez, si pt. care s-a facut pana acum plata a … rate lunare(…lei/luna, inclusiv TVA), este Smart tv Stick-Chromecast, pt. care as fi dispus sa platesc restul sumei pana la valoarea integrala(dar poate aveti in vedere posibilitatea sa il oferiti ca bonus pt perioada mare in care v-am fost client).
    Va multumesc respectuos si astept un raspuns afirmativ din partea dvs., precum si pasii de urmat pt. finalizarea procedurilor!”
    3. Dupa ce transmiteti mail-ul, veti primi automat de la Telekom un mail in care este si un link: https://fix.telekom.ro/reziliere-online/
    NU completati datele de pe acea pagina, pt. ca la final are acea formulare ciudata cu „…plata justa despagubire…”, e suficient ce ati trimis la rezilieri@telekom.ro
    4. Asteptati (in aceasta perioada ma aflu eu acum..) sa va contacteze pt. detalii finalizare reziliere. Pregatiti din timp, daca este cazul, echipamentele pe care le veti returna la ei (recivere, telecomenzi recivere, telefoane fixe, etc), daca le aveti in chirie (vedeti pe factura lor ce echipamenrte aveti in chirie).
    5. Si atentie, cand veti merge la ei pt finalizare si predare echipamente, ce hartii semnati, mai ales inscrisurile mici din subsolul paginilor.
    Apoi sa urmariti atent ce facturi mai vin, functie de data rezilierii.
    Revin cu detalii, dupa ce termin cu ei..

  14. Boah, a durat o vesnicie pana am scapat de ei, acum am primit o oferta de la Orange de 2 mai ieftina.
    Mersi pentru informatiile din articol despre reziliere contract cu ei.
    O zi buna Adriane 😉

Spune ceva

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.