Cum am rezolvat o problemă minoră a cutiei de viteze a mașinii mele

Achiziția unei mașini vechi vine la pachet cu o serie de riscuri pe care ar trebui să ți le asumi când te decizi să cumperi o mașină care are deja buletinul vechi, sau chiar majoratul făcut. Și cum prea puțini dintre noi ne permitem mașini noi, cei mai mulți dintre noi întâmpinăm probleme mai mult sau mai puțin delicate. Eu, de exemplu, sunt la a 3-a mașină, toate au fost SH și la toate am întâmpinat anumite probleme mai mult sau mai puțin grave.

Amuzant este că fiecare dintre ele a avut câte o mică bubă la cutia de viteze. Este una dintre componentele supuse uzurii zilnice și totodată rareori intervenim cu reparații la cutia de viteze. Cel mai adesea, reparațiile acesteia se fac atunci când cedează de tot, moment în care se schimbă cutia, cu alta tot SH. Meh, sărăcia!

Bun, cum spuneam, fiecare mașină a prezentat probleme minore la cutia de viteze. De exemplu, prima mașină pe care eu am avut-o, un Ford Fiesta din 97 cu motor de 1.3 benzină cu GPL totodată, nu intra mereu bine returul. Agăța de o lua naiba. Apoi, aceeași problemă am avut-o și la Golf 4.

Doar că la Golf 4 am mai întâmpinat și o altă problemă. Trecerea dintr-a I-a în a II-a, sau invers, se făcea destul de greu. La fel precum în cazul returului, agăța. Doar că am tot căutat sfaturi utile pe fel și fel de site-uri, și am găsit pe unul dintre ele un sfat chiar foarte practic. Același sfat l-am primit și de la un prieten.

Mai exact, sfatul sună cam așa: schimbă adesea dintr-a I-a în a II-a, astfel încât să se creeze o cursă, să zic așa. Și asta am făcut. Pe atunci, și-a făcut treaba binișor. Sigur, nu era cutia ca nouă, imediat după ce m-am apucat să fac asta, însă a mers mai bine. Amuzant este că de atunci mi-am tot făcut un obicei, iar astfel atunci când plec de pe loc și trebuie să dau a I-a, fac mereu cursa dintre I – II cel puțin o dată.

Obiceiul mi-a rămas chiar și la Golf V. Și la ăsta mai agață cutia de viteze, cel mai adesea în retur și în a III-a. După cum am citit, ar fi bine să îi fac o revizie cât mai curând, în mod special să îi schimb uleiul din cutie. Cine știe… poate o fi vechi și ăla. Voi vedea cum se comportă după schimbarea uleiului, și probabil că voi reveni cu un articol nou aici pe blog. Așa că dacă vă interesează subiectul, vă recomand să stați aproape, că voi apărea cu noutăți.

Voi ce probleme ați avut cu cutiile de viteze ale mașinilor voastre? Ar fi curios să împărtășiți cu noi, în acest articol. Cine știe… poate o fi util și altora și faceți o faptă bună astfel! Aștept recomandări.

Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.