Ce înseamnă SEO și de ce ar trebui să faci și tu

Google tot schimbă regulile din mers. Iar dacă în urmă cu câțiva ani nu era mare brânză să crești un site în rezultatele Google, acuma regulile stau puțin diferit. Totuși optimizarea SEO a rămas o metodă care încă funcționează și cu siguranță va funcționa mult timp de acum înainte.

Sunt mulți posesori de site-uri sau mici afaceri online care încă nu au auzit de această metodă de promovare. Multe persoane se întreabă ce înseamnă SEO și cum i-ar putea ajuta să aibă vânzări mai multe. Nu că aș fi eu mare maestru în SEO, însă am ceva timp de când mă împiedic de termenul ăsta. Iar din toate căzăturile, am tot învățat câte ceva. Așa că vreau să discut puțin pe tema asta.

Pentru începătorii care se întreabă ce este SEO și cum i-ar putea ajuta. Cu siguranță vor găsi aici câteva răspunsuri foarte utile pentru ei.

Ce este SEO?

SEO înseamnă optimizare pentru motoarele de căutare. Practic, rolul său este să te ajute să urci în lista de rezultate Google pe anumite cuvinte cheie. Cu cât ești mai sus, cu atât vei primi mai mulți vizitatori pe site. Ceea ce poate însemna mai mulți clienți și automat mai multe câștiguri.

optimizare SEO

Este o metodă oarecum mai puțin constisitoare pentru publicitatea plătită. Poți face Adwords pe aceleași cuvinte cheie, iar site-ul tău va apărea tot printre primele. În zona anunțurilor plătite. În cazul ăsta vei plăti însă pentru fiecare click obținut. Iar la un moment dat, mai ales dacă nu ai un buget foarte mare, publicitatea plătită se poate dovedi a fi destul de costisitoare.

Cum se face optimizarea SEO?

Optimizarea SEO este un procedeu destul de complex. De aceea de cele mai multe ori, mulți deținători de site-uri care vor să facă SEO apelează la o agenție specializată în acest sens. Nu zice nimeni că nu poți face SEO pentru site-ul tău și singur, însă cu siguranță nu e chiar floare la ureche.

Există mai multe măsuri de luat și obiceiuri care te pot ajuta să ai un site cât mai bine optimizat. Iată câteva lucruri de care să ții cont.

Site rapid și optimizat pentru mobil

Google iubește site-urile rapide. Practic, vrea să ofere rezultate care să satisfacă utilizatorii. De aceea dacă site-ul tău se încarcă foarte greu, cu siguranță nu va fi printre primile în Google. Trebuie deci să-ți faci site-ul să se miște cât mai repede. Iar aici sunt o mulțime de măsuri de luat.

Apoi, tot mai multe persoane caută pe Google folosind telefonul mobil. Trebuie deci să te asiguri că site-ul tău poate fi accesat ușor de pe dispozitivele mobile. Practic, să fie responsive. Adică să se vadă bine de pe orice dispozitiv, întregul aspect să se adapteze în funcție de mărimile ecranului.

În acest sens, poate fi foarte utilă colaborarea cu o firmă de hosting pentru HTML site-uri care să garanteze o încărcare rapidă.

Conținut de calitate

Content is the king. E o vorbă veche în domeniu.

În orice domeniu ai fi, conținutul de calitate va fi mereu un mod de a-l convinge pe nenea Google că site-ul tău merită indexat cât mai bine. Articole, video, infografice șamd. Toate acestea pot fi metode de a publica pe site-ul tău, sau pe blog, conținut de calitate. Totuși, nu orice material publicat poate fi considerat util.

Depune efort să oferi deci cel mai bun conținut pentru a atrage vizitatori și, de ce nu, link-uri către site-ul tău. Dacă vei redacta un articol foarte util, e posibil să pună link-uri către el alți posesori de site-uri. Iar ăsta e un mod foarte bun de a crește în rezultatele Google.

Așadar, acestea sunt câteva sfaturi pentru o optimizare SEO eficientă.

Distribuie articolul:

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.