Servicii mai slabe de curierat decât la DPD?

Nu am trimis colete cu DPD decât de trei ori. De primit, nu țin minte să fi primit prea des, mai ales că acum marea majoritate a coletelor ajung în easybox.

Cu toate acestea, din cele trei experiențe, două au fost proaste. Primul colet a ajuns distrus complet, al doilea a ajuns întreg iar al treilea nu a mai ajuns.

De fapt, povestea este mai lungă. Coletul a ajuns la destinație, însă omul a pierdut apelul. A revenit însă cu un apel, cerând ca livrarea să se facă a doua zi, sau oricând se poate. Curierul a garantat că se va întâmpla asta, așa că dă-i și așteaptă.

Numai că a trecut o săptămână și nici o veste de la DPD. Așa că am început să trimit mesaje. Mai întâi mi s-a spus că se va face livrarea astăzi, ceea ce nu s-a întâmplat. În schimb, am primit mesaj că se va face retur.

Numai că aici apare altă problemă: coletul va ajunge la țară, ceea ce nu mă bucură, deoarece eu abia sâmbătă ajung pe acolo și aș fi vrut să îl livrez iar, cât mai rapid. Am încercat să schimb adresa de livrare folosind link-ul trimis prin SMS, doar că nu merge să fac asta.

Le-am dat mesaj, probabil că mă voi complica și cu o plângere, căci nu știu de ce ar fi ținut coletul atât de mult timp, dacă nu mai aveau de gând să îl livreze.

Am mai pățit și eu să nu fiu la adresă când primeam un colet, dar puteam cere livrarea într-o altă zi, iar asta se întâmpla fără probleme. La DPD se pare că asta nu e posibil.

Abia după toată această experiență m-am gândit să caut păreri despre DPD și nu am fost surprins să descopăr că mai toată lumea e nemulțumită de ei. Pe Facebook, de exemplu, au o singură stea, iar cele aproximativ 700 de recenzii sunt majoritatea negative.

Și pe Google sunt suficient de multe recenzii și păreri nașpa la adresa DPD, așa că vă întreb: voi ce experiențe ați avut cu ei? Eu unul știu sigur că nu voi mai folosi serviciul lor de livrări.

Distribuie articolul:

10 comentarii

  1. Dar știi cum o singură comandă să fie ruptă în două și să fie expediată prin servicii de curierat diferite? Una din ele a ajuns a doua zi după ce a fost preluată de curier Sameday, a doua a ajuns după 3 zile după ce a fost preluată de curier Fan Courier.

    Sau știi cum e ca atunci când comanzi termenul de livrare să fie a doua zi… tu să comanzi bazându-te pe aceasta și produsul să fie expediat abia peste 3 zile? Și să ajungă în 2 zile?

    Uneori am ajuns să prefer poșta română… coletele ajung mai repede și costă mai puțin transportul… și merg să-l iau când am timp.

    • Am primit colet prin fan courier cu ambalaj de la cargus, se pune? Ai și tu noroc la curieri, se pare. Mie mi-e incomod prin posta, in schimb. Doar vechiturile vin prin posta, cand mai iau cate ceva.

  2. DPD. Curierul a trimis coletul spre Pitesti, nu Ploiesti. :)) Cred ca e sortare manuala la astia. Si nu lucreaza in weekend ca sa poti recupera de undeva coletul. Am plecat in deplasare fara produse pentru ca… DPD.

    • Păi dacă tot seamănă, de ce nu? La noi se intampla asta cu poșta, fiind două localități destul de asemănătoare: Mihălășeni și Mihăilești. Mă rog, mai este un Mihălășeni, dar e peste Prut.

  3. Iar legat de curieri… pe zona mea… se schimbă curierii de la Fan Courier mai ceva ca… anotimpurile… nu cred că că în ultimele 12 luni am avut în zonă un curier mai mult de o lună.

    Aparent motivul este acela că zilnic încărcătura e foarte mare… 120 – 150 de livrări în zonă de case… și localități diferite… cel puțin 6 – 8 localități arondate aceluiași curier…

  4. Nu aș acorda nici măcar o stea, pentru tot ceea ce înseamnă așa zisul serviciu de livrare „pickup shop” al DPD (rudimentar de-a dreptul) și așa zisele „oficii” în care curierii cică lasă coletele pentru a fi ridicate de clienți – niște locații obscure, nesemnalate distinct în niciun fel (cizmării, ateliere de croitorie, florării, frizerii, etc). Mai rămâne ca DPD să încheie contract ptr. punct de ridicare, cu vreo tăntică de la vreo tarabă din piață, unde se vinde zarzavat…
    Am avut o experiență cu un colet care a fost lăsat de curier, la „oficiul” de pe str. George Enescu 12 din Botoșani, aflat pe o esplanadă, în incinta unei… florării, lângă alte spații comerciale, locația nefiind în niciun fel individualizată cu vreun colant, ceva, care să marcheze în vreun loc vizibil, existența unui punct de ridicare DPD.
    Partea problematică este că indiferent dacă redirecționezi coletul, din aplicație, la adresa de domiciliu sau nu-l ridici imediat ( maxim a doua zi) – asta în cazul fericit în care nimerești sau mai bine- zis ghicești locația, curierul sau personalul neavizat, necunoscător și neinteresat de la „punctele de ridicare”, bifează în aplicație „colet refuzat, retur către expeditor” – vorbesc de un caz concret, pe care l-am întâmpinat și care mi-a creat prejudicii. E un mare semn de întrebare dacă cei care au dat autorizație societății DPD pentru astfel de practici comerciale de distribuire a coletelor, arhaice, la limita penalului și total neprofesioniste, au verificat înainte care sunt „metodele” de lucru, ce lasă la discreția angajaților firmei de curierat sau persoanelor neavizate de la așa zisele „puncte de ridicare”, să dispună de coletele destinatarilor după bunul plac, intr-un mod cert abuziv și să opereze în sistem mențiuni neconforme cu realitatea, gen „colet refuzat”, fără ca destinatarul să fie in prealabil contactat telefonic sau fără să se țină cont de opțiunile de redirecționare la adresă/amânare a datei livrării, bifate în aplicație de destinatar, astfel încât te trezești că ți s-a făcut retur la colet, fără voia ta. De altfel, am depus deja atât plângere penală în acest sens, la instanță, față de DPD și in subsidiar-nominal, față de angajații implicați în cauză, cât și sesizare către ANPC, unde am semnalat neregulile grave existente în cadrul acestui „circuit” de așa-zisă „livrare” a coletelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.