E articol plătit ăsta.. nu îl citesc

M-am lovit de multe ori de cititori care observau într-un articol un link către un magazin online sau o recomandare a unei companii și se opreau din citit pentru că e articol plătit. Și nu am înțeles niciodată de ce, mai ales atâta timp cât nu e reclamă ascunsă iar dacă mă vei întreba așa-i că ai fost plătit pentru articolul ăla? voi răspunde că da, este, însă am dat tot ce am avut mai bun să iasă un articol pe cinste, cât mai util pentru cititori.

Pentru că așa sunt eu. Nu privesc advertorialele doar ca pe niște articole în care trebuie să pun unul sau mai multe link-uri către un site anume, pe niște cuvinte cheie. Nici nu scriu câteva rânduri acolo doar ca să fie cuvinte pe care să pun link-uri. Ba mai mult decât atât, articolele plătite de pe acest blog sunt printre primele la numărul de cuvinte. Asta pentru că mă străduiesc să adun cât mai multe informații din nișa site-ului care dorește reclamă, astfel încât să iasă un articol bun și pentru cititorii blogului, nu doar pentru advertiser.

Cititorii de bloguri s-au obișnuit însă din păcate cu acele bloguri care vând advertoriale pentru 3-5-7 euro și, prețul fiind atât de mic, nu își mai dau interesul ci scriu acolo 300-350 cuvinte de umplutură doar pentru a putea publica articolul mai repede precum și pentru a primi mai repede banii de sharoma. Astfel au ajuns probabil advertorialele să fie privite ca niște articole de proastă calitate, fără informații utile, scrise doar pentru bani. Nimic mai mult.

La mine însă – și la mulți alți bloggeri care se respectă pe ei, blogul dar și cititorii – nu funcționează chiar așa. Privesc advertorialele ca pe niște ocazii de a mă afirma într-un anumit domeniu. Acelea sunt articolele care îmi răpesc cel mai mult timp pentru redactare pentru că mă documentez foarte mult. Pentru că nu vreau să nu fie citit articolul doar pentru că e privit ca un articol plătit, ci vreau să fie un articol care să stârnească reacții: like-uri, distribuiri, comentarii (aici o duc cel mai prost acum) și poate chiar o indexare bună în Google astfel încât să aducă trafic atât blogului cât și advertiserului și luna viitoare dar și peste 2-3 luni.

Ba chiar investesc o parte din banii primiți pentru a promova articolele respective, deoarece știu că m-am străduit să ofer informații care merită să fie citite de mai multe persoane.

Așadar, dragi cititori, nu mai fugiți atât de mult de advertoriale deoarece nu toți bloggerii le scriu doar pentru a vedea câțiva euro în contul de Paypal, ci sunt mulți care muncesc destul de mult pentru a oferi articole de calitate, chiar dacă sunt plătite, făcând chiar un efort mai mare decât de obicei.

blogging

Distribuie articolul:

13 comentarii

  1. Eu n-am ţinut niciodată cont dacă un articol e plătit sau nu, esenialul e să-mi ofere ceva: informaţie, idei sau un zâmbet. Şi să fie scris cu pasiune (îmi cam dau seama de la început dacă e sau nu aşa). Probabil unii cred că, dacă un blogger face ce-i place, n-are nevoie să fie plătit, că se hrăneşte cu aprecieri şi vizualizări… Iar dacă gândesc aşa, chiar sunt superficiali şi nu ştiu să aprecieze munca unui om…

  2. Da cu pietre, dar si eu fac la fel. Nu condamn advertorialele, insa le tratez strict ca pe o „pauza publicitara”. Sunt acolo cu un scop, dar nu sunt obligat sa le citesc. Simplu. Stiu ca-mi tai singur craca de sub picior, dar asta e 🙂

  3. De multe ori când primesc o ofertă de scriere articol plătit pe blogul personal refuz oferta respectivă, deoarece mereu adaug un P în faţă unui articol plătit, iar persoană care are nevoie de articol pe blog nu este de acord cu adăugarea unui P. Dar şi când vând un articol, mă documentez foarte mult, să fac un articol util, informativ şi ceva în plus faţă de un articol simplu. Întradevăr, pot spune că anumiţi cititori nu citesc articole publicitare deoarece cred ei, nu sunt articole interesante, total greşit. Am văzut multe persoane care au pus mai multă valoare într-un articol plătit decât într-un articol normal, pe care îl adaugă zi de zi.

  4. Sincer nu mă deranjează deloc un articol plătit atâta timp cât e scris bine şi cu pasiune. Nu de aia suntem toţi aici? Să citim articole scrise bine şi care să ne inspire? Cu ce mă deranjează dacă e platit când calitatea nu e afectată?

  5. Multi se ofuscheaza cand vad linkul in articol pentru ca au impresia ca nu va fi un articol obiectiv, ci unul de fatada fiindca ai fost platit pentru asta.

    Eu cred ca…conteaza mult ce anume promovezi in acele articole. Fiindca daca scrii despre cizme de dama si pui link catre un magazin mai putin cunscut…valeu, toti cred ca ai facut acel articol asa cum au zis proprietarii si i-ai pus intr-o lumina buna, chiar daca nu au produse de calitate. In schimb, daca scrii despre sucuri, nebunii si pui link catre Pepsi.ro ..atunci nu mai comenteaza nimeni, nu spune nimeni ca e reclama.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.