Cam cât de greu poate fi să schimbi becuri la mașină?
Așa cum spuneam și în articolul anterior, eu și mecanica nu ne avem prea bine. Deși în ultima vreme pot să mă laud că am evoluat destul de mult, sunt încă la nivelul mării. Practic, nu pot face prea multe.
Important e însă faptul că mă străduiesc. Analizez problema, caut soluții iar dacă văd că nu e complicat, atunci mă bag. Dacă văd că situația mă depășește, nu mă risc. Sunt oameni plătiți să facă asta, așa că îi las să își câștige pâinea. În caz contrar, e foarte probabil să stric mai mult decât era stricat la început.
Nu știu la alte mașini, dar la Golf 4 uneori poate fi al naibii de greu să schimbi un bec. În mod special dacă este vorba despre becul pentru fază scurtă, din partea bateriei. Să găsești un bec nu e greu. Mereu am rezerve în mașină pentru că practic sunt peste tot. În peco, în supermarket-uri dar chiar și online poți găsi foarte ușor un magazin lampi camioane dar și pentru autoturisme mici. Iar quickparts.ro este doar un exemplu în acest sens.
Nu e greu deloc să găsești un bec pentru mașină. Desigur că și astea sunt de anumite feluri, însă dacă vei căuta pe internet, atunci vei găsi foarte rapid modelul de care ai nevoie. Nici eu nu țin minte mereu care sunt tipurile de becuri pe care mașina mea le are, însă nu mi-e greu să fac o căutare pe Google. Rezultatele sunt fără număr.
Manopera este cea mai dificilă. Mai ales pentru mine care am două mâini stângi. Practic, într-un loc foarte strâmt, în care abia îți încape mâna, trebuie să faci niște mișcări foarte precise. Misiune imposibilă pentru mine, treabă de câteva minute pentru un mecanic.
Cu toate acestea, trebuie să mă și laud oleacă. Mai exact, am schimbat singur becul de poziție al farului drept și chiar a fost ușor. Deci e nevoie de puțină voință.
Iar ca să mă laud și mai mult, pot spune că am avut și intervenții mai grele. Mai exact, când m-a lăsat o piesă a cutiei de viteze, care făcea transmisia sau ceva de genul. Am simțit că m-a lăsat atunci când am vrut să bag a 3-a și am ajuns cu mâna în casetofon. Așa tare a plecat schimbătorul.
Am tras de fiarele de sub capotă până am băgat a 3-a, iar apoi la o plecare din rampă am avut nevoie de a 1-a. Le-am reușit ca într-un puzzle imposibil. Deci… puțină apreciere, vă rog.