Ați cumpărat de pe Dwyn.ro?
Fiind mai tot timpul cu ochii pe online, mi se solicită din când în când păreri despre anumite site-uri. Nu că le-aș ști pe toate, dar știu să mă documentez și să caut feedback, iar de aceea am uneori un cuvânt de spus înainte de o achiziție anume.
Ultimul magazin online nu foarte popular despre care mi s-a cerut opinia se numește Dwyn.ro. Sau Dwyn Shop, după cum mai este cunoscut.
Spre deosebire de multe alte magazine, numele de dwyn mi se părea totuși cunoscut. Nici eu nu știu de unde, dar sigur mai auzisem de el.
O mașină de spălat rufe, de la LG parcă, are cel mai mic preț la ei. E cu vreo 500 de lei mai ieftină decât pe eMAG, Altex și mult mai ieftină decât pe site-uri precum Flanco sau Badabum.
Pare că Dwyn vinde electrocasnice dar și alte produse, de la laptopuri, telefoane, tablete, componente PC, aparate foto, produse auto sau chiar diferite produse petnru casă și grădină.
La o primă vedere, este un magazin mare ce vinde de toate, așa că de ce-am îndoi de seriozitatea Dwyn?
Înainte de toate, am consultat recenziile lăsate la locația de pe Google. Aici, din aproape 250 de recenzii, au 4 stele din 5. Iar asta pare destul de ok. Totuși, știu cum funcționează acele recenzii, mulți obișnuiesc să cumpere, așa că nu m-am lăsat doar în baza acestui detaliu.
Dar, spre surprinderea mea am găsit multe recenzii nașpa. Atât acolo pe Google, cât și pe alte site-uri, precum forumul softpedia. Oamenii se plâng, în special, că nu au putut face retur, că nu s-au putut folosi de garanție și de alte probleme de genul. Comentariile de genul m-au făcut să nu le recomand Dwyn.
Vă întreb însă și pe voi… ați cumpărat vreodată de pe dwyn.ro? Aveți experiențe cu ei?
Salut!
Eu am cumparat de pe Dwyn un aspirator ,,Dyson”, pe care il urmaream de ceva vreme. Pretul a fost de 3600 lei, un pret care in ultimul an a aparut in oferta mai multor magazine online, cel de lista fiind 4000 lei. Nu mi s-a parut nimic ciudat, ca urmare. Mai apoi, am verificat ceva date despre firma – deschisa de la inceputul anilor 2000, cu o cifra de afaceri buna, cu recenzii bune pe Google, cu recenzii bune pe emag (unde au un scor de 4.7), locul 1 Top Afaceri Romania, Sectorul 6, in categoria audio/video. Totul parea in regula. Pe site nu am putut plasa comanda fara sa selectez deschiderea la livrare; din pacate, eu si sotia eram plecati din localitate in momentul sosirii coletului, care a fost primit de soacra mea si care a verificat doar ca produsul sa nu fi fost lovit la transport. Cand am ajuns cateva zile mai tarziu, mare ne-a fost uimirea ca in colet sa se afle intr-adevar un aspirator vertical, dar nu Dyson! Un aspirator infect, o chinezarie de 500 lei numita ,,Aposen” se afla in interiorul cutiei originale Dyson, unde mai erau cateva alte cutii de carton goale. Am reclamat neconcordanta si am cerut sa facem retur – cu mare greutate ni s-a raspuns, la numarul de telefon de pe site intra robotul cu scuza ca toti operatorii sunt ocupati si se inchide apelul, iar la mail s-a raspuns cu un mesaj generic dupa multe insistente. M-a sunat, in schimb, Alexandru Marculescu, chipurile angajat Dwynn – in fapt, am aflat mai tarziu, chiar patronul firmei. M-a sunat de pe un numar de telefon personal, care nu se afla afisat pe site. Mi-a spus ca ei nu pot accepta returul pentru ca ei au expediat produsul corect si ca am reclamat tarziu, dupa mai multe zile de la primire (nu ca l-ar interesa adevarul, caci pot dovedi ca a fos receptionat de un intermediar, ca noi am ajuns inapoi in localitate exact in ziua in care le-am si comunicat neconcordanta si am cerut returul, care oricum legal se face in maxim 14 zile calendaristice si in care ne incadram etc etc), ca poate l-a inlocuit curierul in depozit, si sa le trimit mai multe detalii – greutatea coletului, fotografii, etc. In plus, mi-a zis ca ei au inregistrari video cu ce a fost trimis, dar ca nu mi le pot furniza ,,din motive de GDRP” – asa s-a exprimat acest domn Marculescu, probabil nestiind ce presupune GDPR sau crezand ca eu nu stiu. Am cercetat mai amanuntit si am vazut ca sunt multi altii in postura mea, asa ca l-am sunat a doua oara ca sa imi confirme daca intr-adevar refuza returul, ca sa stiu daca e neaparat necesar sa fac reclamatie la ANPC. Le-am trimis si fotografii pe mail, cerute sub pretextul ca fac ei investigatie interna cu privire la curier, dar evident ca nu am mai primit niciun raspuns si insista peste tot pe unde scriu ca de fapt refuz sa le furnizez. Coletul cantareste 5 kg, cand pe cutia Dyson scrie ca ar fi trebuit sa aiba 6.88kg, la care ei au mai adaugat o cutie de carton pe deasupra, deci in total ~7kg. AWB-ul a fost inregistrat pentru greutatea de 6kg, dar ei nu imi mai raspund acum de ce au inregistrat un colet cu o valoare mai mica decat era stipulat pe cutia originala ori la orice alta intrebare, de fapt. Am ridicat si reclamatie la ANPC, am scris si la curier, care au spus ca fac de asemenea o investigatie interna. Curierul nu ar fi putut inlocui produsul, cu atat mai mult cu cat pe cutia generica in care era bagata cutia Dyson scria ca in interior sunt ,,produse conform comanda XXXX”, asadar de unde ar fi stiut curierul ca inauntru e un aspirator? Si mai apoi, tinea curierul un alt aspirator deoparte pana aparea o comanda in care sa fie un Dyson pe care sa il inlocuiasca? Colac peste pupaza, la recenziile noastre negative de pe google a aparut zilele trecute o recenzie a unui presupus client multumit (5 stele, evident), dar care nu s-a chinuit prea mult sa zica de ce a fost multumit cat a tinut sa ia partea patronului si sa precizeze EXACT faptul ca altii sunt nemultumiti cand au reclamat cu intarziere neconcordanta si sa fim intelegatori fata de patronul in cauza :)))))