Ar trebui să trecem peste treaba cu „eu nu cred în Black Friday”

Promit că e ultimul articol de Black Friday. Cel puțin anul acesta, pentru că anul viitor ar trebui să ne găsească mai pregătiți. Trecând peste această mențiune, sunt surprins că încă există persoane care spun lucruri de genul „e o prostie, nu există reduceri de Black Friday”.

Practic, la fel ca la majoritatea evenimentelor importante, avem două tabere: cei care sparg totul de Black Friday și cei care zic că acest eveniment este o țeapă.

Desigur, ideal ar fi să nu te poziționezi în nici una dintre cele două tabere, ci să alegi să fii undeva la mijloc. Mai precis, trebuie să fii calculat și bine documentat. În acest fel, vei putea profita din plin de acest eveniment de reduceri.

Să spui în 2025 că reducerile de Black Friday nu sunt reale poate fi privită ca pe o oarecare ipocrizie. Nu putem vorbi la general, dar cu toții avem produse pe care le cumpărăm frecvent și al căror preț îl cunoaștem destul de bine.

În cazul meu, cafeaua, detergentul de rufe, filtrele pentru apă și alte câteva produse similare fac parte de pe lista cumpărăturilor pe care le facem ocazional. Mai nou, le facem doar de Black Friday.

Cunoscând prețurile produselor pe care le adaugi în coș de obicei, poți ști cu precizie când este o reducere de neratat și când nu.

De exemplu, noi preferăm să cumpărăm cafea boabe de Black Friday, pentru că o găsim la prețuri între 40 și 60 de lei. Nu prea am văzut astfel de prețuri în restul anului. Mai mult decât atât, cunoscând prețurile pentru cafeaua măcinată (Jacobs este cel mai adesea peste 40 de lei, doar pe Trendyol am găsit la 32.5, la 500g), afacerea este cât se poate de bună.

Cum să faci cumpărături smart de Black Friday, evitând să blamezi evenimentul?

În primul rând, nu impulsiv. Dacă vei fi cu capul pe umeri, vei reuși să faci multe cumpărături care te vor ajuta să economisești pe termen lung.

Eu fac în felul următor:

  • Cumpăr, în general, doar produsele al căror preț îl cunosc de obicei. În acest fel, pot ști dacă reducerea este pe bune, ori ba. Totodată, mă ajută destul de mult istoricul de comenzi la eMAG, pentru că pot afla cât am plătit în urmă cu 1-2-3-4-5 ani;
  • Verific cataloagele în avans. Decât să pierd timp dimineața, descoperind ofertele. Mai mult decât atât, le pot compara să aflu dacă merită, ori ba;
  • Stabilesc o listă cu necesități. Sigur, dacă descopăr lucruri de care chiar aș avea nevoie, nu ezit să le adaug în coș. De exemplu, am făcut treabă bună cu wok-ul și tigaia de clătite Tefal, ambele fiind 50 lei. În anii din urmă am plătit 70 lei doar pentru wok.

Cam asta îmi trece prin minte, la ora actuală, dar probabil că sunt și alte lucruri pe care le poți face pentru a face cumpărături smart de Black Friday, economisind. Poate că voi face un ghid, la un moment dat, în acest sens. Doar dacă va fi nevoie, desigur.

Totuși, cred că ar trebui să trecem peste faza cu „Black Friday este o țeapă”. Sigur, sunt multe produse al căror preț crește înainte de acest eveniment, dar nici să generalizăm nu este chiar ok.

Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.