Am avut un prezon cu capul stricat

Îmi place să fiu preventiv și nici nu am vrut să stau la cozi prin vulcanizări atunci când se anunță prima zăpadă. Așa că în prima săptămână de noiembri am decis să îmi schimb roțile. 

Erau depozitate la țară, iar eu merg o dată la 2-3 săptămâni. Așa că am zis atunci că nu se știe cum se poate schimba vremea așa că am zis să le schimb acasă. Le aveam deja pe jante de tablă, echilibrate, așa că ce rost avea să merg la vulcanizare?

Am schimbat trei roți cu succes, iar la ultima roată, ultimul prezon, văd că se duce cheia în gol. Acolo erau strânse cu simț de răspundere. A trebuit să mă sui pe cheie ca să le desfac. Probabil că atunci când a fost strâns, s-a stricat puțin capul prezonului. Iar când s-a dus în gol, s-a stricat de tot.

N-am avut ce să-i fac, așa că am pus roata de iarnă în portbagaj, am pus restul prezoanelor și am mers cu 3 roți de iarnă și una de vară. Am început să caut soluții pe internet și să întreb în stânga și în dreapta cum poți scoate un prezon cu capul stricat?

Soluțiile pe care le-am găsit erau următoarele:

  • Să forțez cu o cheie de 16 bătută peste prezonul care era de 17.
  • Să sudez alt prezon peste ăla stricat și să îl scot. Aici problema era mai dificlă, janta din aliaj fiind exista șansa să se îndoaie sau ceva de genul, din câte am înțeles. Plus că nu era prea mult spațiu de lucru.
  • Să îl găuresc pe ăsta și să-l scot nu știu cum.

Până la urmă am fost la un mecanic care a bătut o cheie de 16 și l-a scos destul de ușor, din fericire. 

E o problemă destul de delicată cu care sper să nu mă mai confrunt…

Distribuie articolul:

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.