Promovare online în 2018. Natural sau prin campanii?

Încă de când am trecut de la rangul de cititor/utilizator la cel de scriitor/administrator am mers tot timpul pe principiul să fie natural. Așa-s eu, mai de la țară, mărul trebuie să fie măr, roșia să aibă gust de roșie, iar un site să crească singur în Google dacă acesta crede că merită. Acest lucru însă a devenit din ce în ce mai greu în ultima vreme. Mai exact, e tot mai greu să ajungi la publicul țintă, pentru că giganții internetului au făcut din nevoia administratorilor de site-uri o adevărată mină de aur. Pe scurt, ei merg pe principiul vrei vizitatori? plătește!

Desigur, nu e obligatoriu. Se poate încă și fără, dar nu știm pentru cât timp și cu siguranță mult mai greu. Iar mulți dintre cei care sunt online nu au răbdare. Vor clienți/vizitatori într-un timp cât mai scurt. Și culmea… nu e imposibil. Un mod prin care poți aduce rapid vizitatori pe site-ul tău, de exemplu, este să faci promovare Adwords.

Campanii plătite pentru a aduce vizitatori pe site mai rapid

Așa cum ziceam și mai sus, nu prea am cochetat cu această promovare plătită. Cel puțin nu am avut nici măcar o dată o campanie Google Adwords. În schimb, promovarea pe Facebook am mai testat-o, iar de câteva ori pot spune că am și avut rezultate. Bine, asta la nivel mic, cu investiții mai mici de 50 de lei. Asta pentru că tot timpul mi-a plăcut să las lucrurile așa cum sunt, fără să forțez prea mult nota. Nu spun însă că nu merită să încerci promovarea prin cele două rețele. Ba chiar cred că e cea mai bună soluție pentru site-urile care au buget și vor vizitatori într-un timp rapid.

Iar avantajele acestui tip de promovare sunt destul de clare chiar și pentru cei cu mai puține cunoștințe în domeniu. Vei putea atrage rapid cititori și mai ales clienți pentru magazinul tău online ori pentru cine știe ce tipuri de servicii oferi în online.

Cel mai important este să lași pe cei pricepuți să facă o astfel de campanie ori – dacă ești genul care le face pe toate – să înveți acest lucru. Poți desigur să rulezi singur o campanie, dar o vei face pe banii tăi, iar dacă o faci prost vei pierde banii. Desigur că vei putea învăța din greșeli, dar vei greși pe banii tăi, iar la un moment dat îți vei da seama că ieșeai mai ieftin dacă apelai din prima la o agenție de promovare. Sau poți desigur să mergi la cursuri de acest gen pentru a învăța singur.

Dar dacă apelezi la o agenție specializată în promovare trebuie să ai grjă la cine apelezi. Asta pentru că sunt și o mulțime de terchea berchea specialiști în de toate. Un sfat util ar fi să verifici ce spun clienții Epic Ads. Doar așa vei ști dinainte la cine apelezi, fără să riști iarăși propriul buget.

Așa că, dacă dorești să aduci mai repede clienții la tine, ai putea încerca promovarea pe Facebook sau pe Google cu ajutorul unei agenții de promovare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.