Despre succesul online. Pași obligatorii

Posted by
Dai un share? Dau o bere!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

De ceva timp sunt legat de mediul online, și nu mă refer la rețelele de socializare pe care le folosesc cei mai mulți dintre utilizatorii internetului, ci încă de la început am vrut să fiu mai mult decât un simplu „jucător”. De aceea mi-am deschis blogul ăsta, iar înainte de el au mai fost multe alte idei și mici proiecte online. De la forumuri, la pagini de Facebook și chiar radiouri online. Am trecut aproape prin toate, de multe ori fiind mai ales curios, apoi făcându-și apariția dorința de a face mai mult.

Iar blogul pare să fie acel ceva care încă a rămas. Dacă în cazul proiectelor inițiale nu am reușit să am succes – cu toate că au ajutat foarte mult, mai ales la experiență – blogul a rămas cumva în viață. La fel și pasiunea pentru scris. Mai mult decât atât, cu timpul am încercat și alte idei de bloguri, iar câteva dintre ele sunt în viață. Acest lucru mă face să cred că am succes.

Mai exact, când spun succes, mă refer la faptul că am reușit să scot niște bani făcând ceea ce îmi place. Un lucru mare, dacă mă uit la mulți dintre oamenii care visează să facă asta. Momentan, mi-am îndeplinit visul. Unul dintre ele. Pentru cât timp, nu știu, dar momentan e bine. Și poate din ceea ce zic, reiese că a fost simplu. Dar nu prea e, să ai succes pe internet, e nevoie de muncă. De mulți pași obligatorii. Despre ăștia vorbesc mai jos.

1.E mult de muncă

Deși nimeni dintre cei care nu au legătură cu acest domeniu nu mă prea cred când zic asta, adevărul e că ai de muncă până atunci când vezi succesul cu proprii ochi. Iar munca poate fi sub o mulțime de forme. Dacă ai un blog, atunci trebuie să faci conținut de calitate, ceea ce nu reușesc nici eu de multe ori aici pe blog. Scopul lui e altul, deci de aceea nici nu mă afectează.

Totuși, dacă vrei să ai un blog de succes, trebuie să muncești foarte mult. Sute sau poate chiar mii de articole, uneori chiar zeci de mii. Și nu mă refer la genul de articole în care povestești ce ai mai făcut, ci la acelea în care oferi soluții. Pentru că oamenii caută soluții, și uite așa ajung pe blogul tău.

Iar internetul pare să se îndrepte către direcția asta. Sau cel puțin Google pune foarte mult accent pe conținut de calitate.

Același lucru este valabil și în cazul vlogurilor, sau a altor forme de proiecte online. Conținutul trebuie să existe, să fie de calitate și va aduce cu siguranță clienți/vizitatori.

2.Puțini sunt cei care se pricep la toate, deci e nevoie și de specialiști

Una dintre lucrurile care mă deranjează la cei care nu prea au treabă cu domeniul ăsta, e faptul că privesc cu superficialitate.

E simplu să faci un site. Aproape oricine poate. Mai ales dacă folosești WordPress. Ceea ce e greu e însă să îl faci să aibă succes. De aceea, mai ales în cazul proiectelor mari, e nevoie să apelezi la specialiști. De exemplu, dacă ai un magazin online și vrei să ai clienți mulți, o reputație bună șamd, trebuie să apelezi la oamenii care te pot ajuta să facă asta.

Mai exact, e greu să ai o poziție bună în Google cu un magazin online, pe o nișă în care ai mulți concurenți, fără să faci SEO. Dacă cu un blog poate mai reușești să urci cu câteva articole, pe o piață aglomerată e mai dificil. De aceea, în cazuri de genul trebuie să apelezi la o agentie de optimizare seo si marketing online. Cel puțin eu asta recomand.

seo

SEO e un concept, dacă îl pot numi așa, foarte-foarte dificil, de aceea trebuie să-i lași pe cei pricepuți. Și deși se pot arăta mulți freelanceri doritori să te ajute la un preț mai mic, uneori aceștia îți pot face mai mult rău decât bine. Agenția are un portofoliu, o reputație și inspiră cu siguranță mai multă încredere.

3.Ai răbdare

Succesul poate apărea peste noapte, însă nu din prima noapte. De cele mai multe ori, vine neașteptat, însă după o perioadă de timp. Chiar și cu SEO, rezultatele apar în timp, iar de aceea trebuie să ai răbdare. Cândva va avea loc și acel BOOM care vor face cifrele să crească mai mult decât de obicei, doar că trebuie așteptat. Forțat nu prea vine, chiar și cu SEO. Totuși, făcând SEO, vei scurta drumul acelui BOOM, și va ajunge deci ceva mai repede.

Despre online și despre succesul online s-ar putea vorbi mult și bine, însă cele 3 sfaturi sunt foarte prețioase și mi-ar fi plăcut să le știu și eu încă de la început, să nu le învăț pe parcurs. Acum ar fi fost diferit, cu siguranță.


Dai un share? Dau o bere!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

6 comments

  1. Cei mai multi nu doar ca nu te cred, nu considera bloggingul ca fiind un job.
    Eu nu ma dau specialist, deși ar trebui sa fiu dacă calculez de la apariția primului blog (9 ani) , dar ma consider neparerist. Am încercat sa fac cum consider și pe pielea mea, fără prea multe sfaturi din stânga și din drepata (exceptând oamenii care chiar au habar).

  2. Interesant ca un baiat ne vorbeste despre succes in online pe blogul lui care are cateva sute de vizitatori pe zi deci clar succes maxim. Si mai interesant e ca suntem invatati cum sa avem succes online intr-un advertorial pe care ai luat probabil vreo 15 euro. )):

    1. Interesant este și faptul că nu am zis că am succes cu blogul ăsta. Interesant e și faptul că știi atât de multe despre succesul online, încât pentru tine un advertorial este egal cu un articol scris să fie acolo, fără informații utile. Știi atât de multe lucruri și faci pe interesantul, dar nu lași un url să vedem ce succes ai tu. De asemenea, știi atât de multe despre publicitate online, încât ți se pare că reclama nu poate fi și utilă totodată. Bravo, mister, ești foarte bun în domeniu.

    2. Și, așa cum ziceam și mai sus, depinde cum definești tu succesul. Dacă aș avea un blog cu 50 de vizitatori pe zi, dar cu rata de conversie mare – sper că înțelegi că ar fi vorba despre un blog de afiliere – nu ar fi ok? Depinde și de calitatea traficului, mister.

    3. @Sergiu, de ce raportezi succesul la trafic?
      Iti fac eu o paralela din gradina mea: blog de 400 de unici 0 conversii (altul e scopul) si blog care converteste de la 10 unici, acum a ajuns la 150, dar a inceput sa genereze de la primele click-uri targetate.

      Depinde foarte mult ce directie ai pe blogul respectiv. Esti publisher? Clar iti trebuie trafic mult sa poti face bani din el, e blog de afiliere? Atunci e de ajuns sa ai 2 unici bine targetati/zi

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.