Skip to content

Cum arata libraria online ideala

Cu cat cumpărăturile online devin tot mai multe, cu atât și magazinele trebuie să își îmbunătățească serviciile astfel încât clienții să revină mereu la ei pentru a face alte cumpărături.

După o provocare lansată de Libris.Ro care împlinește astăzi 5 ani de când ne oferă nouă, cititorilor, cărți la prețuri bune și poate cel mai important: cu transport gratuit. Provocarea sună în felul următor: cum văd eu librăria ideală, cum ar trebui să se comporte aceasta cu mine.

Cât mai multe rafturi

În primul rând consider că o librărie online ar trebui să aibă cărțile structurate după mai multe criterii astfel încât cititorul să găsească cât mai ușor genul său preferat. Mai exact, mi-aș dori ca pe lângă categoria Beletristică să existe și subcategorii precum Science Fiction, Aventură, Roman polițist șamd.

Plătești doar cartea

Un alt beneficiu pe care o librărie online ideală ar trebui să îl ofere ar fi transportul gratuit și la comenzi mai mici nu numai la cele de peste 200 de lei, ceea ce Libris oferă.

Tot cei nou

Tinerii ca mine sunt în căutare de cărți apărute recent deoarece limbajul unei cărți vechi nu ne este prea familiar. Astfel librăria online ideală trebuie să aibă în ofertă cele mai recente cărți apărute pentru ca noi cititorii să avem de unde să ne îmbogățim biblioteca.

Marfa trebuie prezentată

Mi-ar plăcea ca fiecare carte pusă pe raft să dețină o scurtă recenzie care să convingă cititorul dacă acea carte îi va plăcea sau nu astfel încât se va putea hotărî mult mai ușor ce cărți să își aleagă, scurta recenzie introducându-l deja în acțiunea cărții.

Prezentarea a câtorva mii de cărți este totuși imposibilă astfel vin cu două idei într-una singură. Pentru a primi mai multe descrieri ar putea apela la cititori care prin primirea unei cărți să se ofere să îi facă o recenzie pe care să o trimită librăriei. Astfel va fi ca de la cititor la cititor.

Două la zece lei

Promoțiile sunt mereu încântătoare. Atunci când o librărie online oferă cât mai multe reduceri atunci și clienții o vor iubi mai mult. Practic o promoție poate face ca un cititor să-și cumpere o carte pe care la preț normal nu și-o permite. De asemenea atunci când este o sărbătoare precum Crăciunul librăria ideală ar trebui să ofere pe lângă cărțile comandate și un mic cadou. Indiferent că acesta este o carte sau un globuleț de pus în brad, cu siguranță cititorul va aprecia gestul.

La o cafea cu vânzătorul

Librăria online ideală trebuie și să fie aproape de cititori. Astfel ar trebui să apeleze la toate metodele de comunicare cu aceștia începând cu prezența pe rețelele de socializare și continuând cu un blog prin intermediul căreia să fie mai aproape de cititori prin postarea de articole în care să anunțe viitoarele oferte și lansări.

N-ai carte, n-ai parte

Pentru ca o librărie online să-și vândă cărțile trebuie să existe cititori. În ultimul timp au apărut mai multe campanii care aveau ca scop promovarea cititului astfel încât consider că librăria ideală ar trebui să se implice la rândul său în astfel de proiecte.

De asemenea o librărie ideală ar trebui să organizeze concursuri, la fel ca acesta, prin care să devină mai populari în rândul cititorilor.

Mere pe pere

Nu fiecare cititor îi poate oferi curierului banii în mână. Librăria ideală va dispune de cât mai multe metode de plată începând cu banii cash și terminând, de ce nu, cu plata prin SMS.

Șoricelul de bibliotecă devine VIP

Cititorul înrăit ar trebui răsplătit. Astfel la fiecare comandă să primească un anumit număr de puncte de fidelitate iar după ce adună un anumit număr de puncte să poată cumpăra o carte sau mai multe, depinde de nr de puncte de fidelitate.

De asemenea atunci când un client este unul fidel, fidelitatea sa ar trebui răsplătită. Aici mă refer la un semn de carte personalizat, un tricou, o șapcă, o cană pentru ceai sau de ce nu, o umbrelă, toate personalizate.

Pe final țin să le urez celor de Libris să fie prezenți pe această frumoasă piață cât mai mult astfel încât și copii mei să cumpere cărțile tot de pe Libris (și vă asigur că vor mai dura cel puțin 5 ani până când aceștia vor apărea) și să ne bucure în continuare cu ofertele lor minunate.

De asemenea vreau și să le mulțumesc pentru faptul că îmi oferă cărți pe care să mi le permit și eu ca elev sărac ce sunt.

 

One Comment

  1. Ai punctat cam tot ce era importanta. Poarte ar fi interesant si un fel de sistem de fidelizare, gen sa primesc 5 puncte la fiecare comanda/carte si cand acumulez 100 de puncte sa primesc o carte gratis, sau ceva de genul aceasta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.