Transcrierea unei mașini deja înmatriculate, după eliminarea timbrului de mediu

Am terminat aproape toată aventura cu înmatricularea mașinii, și după ce nu am găsit prea multe informații pe internet, am zis să las eu aici câteva detalii care ar putea fi de folos altora. Mai exact, acest articol este despre cum se face acum transcrierea unei mașini deja înmatriculate, deci care are deja numere de România. Vorbesc de asemenea despre procedura de după eliminarea timbrului de mediu, deoarece s-au mai schimbat lucrurile.

Toată treaba stă cam așa:

  • Te întâlnești cu vânzătorul, faci contract de vânzare – cumpărare și apoi poți merge cu el să ia fiscalul. Mai exact, să pună cei de la fiscal una sau două ștampile (depinde de tipul contractului și de primărie, cred) pe contractul de vânzare – cumpărare, în partea de sus. 
  • Faci programare pentru înmatriculare. Iar asta deoarece va dura ceva timp, așa că e bine să faci imediat după.
  • Mergi cu contractul de vânzare cumpărare după ce adăugat vânzătorul fiscalul pe el, pentru a-l trece la taxe și impozite. Îți va adăuga una sau două ștampile în partea de jos.
  • Faci asigurare pe numele tău, din data când ai programare, pentru că până atunci poți circula cu asigurarea vânzătorului. 
  • Cauți pe internet ori ceri de la băieții care au birouri cu asigurări și acte auto pe lângă sediul de permise o cerere de înmatriculare, precum și fișa de înmatriculare. Le pot completa ei sau tu, nu e greu.
  • Plătești la CEC/Trezorerie sau la poștă o taxă de 37 de lei, ori de 45 la poștă, pentru certificatul de înmatriculare.
  • Dacă păstrezi numerele vechi nu vei plăti nimic la înmatriculare, iar dacă vrei numere aleatorii costă 40-45 de lei. 85 de lei costă numerele preferențiale. Numerele nu ți le dă pe loc, ci te cheamă peste 3-4 zile. De asemenea, certificatul vine în 2 săptămâni cam, iar până atunci folosești o dovadă.
  • La dosar mai atașezi și contractul de vânzare cumpărare în original și copie, cartea mașinii în original și copie, copie după asigurare, după buletin, cererea și fișa. 
  • Trebuie ca ITP să fie valabil.

Nu mai ai treabă pe la RAR acum, să faci autenticitatea ca înainte. Nici ceva taxă de 60 de lei nu se mai plătește. În schimb, durează mult programarea. Dacă aveți întrebări, nu ezitați. 😀

Distribuie articolul:

5 comentarii

  1. Salut, eu maine am programare la DRPCIV Timis, dar firma care mi-a completat actele nu mi-a zis nimic de taxa de 37 RON de la posta, au omis sau s-a scos cumva?

    Vechiul proprietar vrea sa pastreze numerele, poate de aia nu mai trebuie sa platesc taxa?

Dă-i un răspuns lui Adrian BolocanAnulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.