De ce nu mai e rentabil sa ai un blog personal

A avea un blog personal nu mai este la fel de rentabil în cazul în care după un anumit timp vrei ca acesta să te întrețină pe tine și nu invers. Acest lucru se datorează faptului că au apărut mai multe tipuri de bloguri care sunt din ce în ce mai abordate de bloggerii noi și nu numai.

Cele mai căutate bloguri de către companii, pentru a se realiza o colaborare, sunt cele de nișă. Acestea atrag mult mai ușor atenția colaboratorilor deoarece aceștia știu că blogul este citit doar de către o serie interesată de nișa respectivă. Astfel eu dacă am o firmă care fabrică telefoane, interesul meu este să realizez o colaborare cu un blog pe care se scrie în mare parte despre telefoane deoarece cititorii la rândul lor vor fi interesați de telefoanele produse de mine. Interesul de a realiza o colaborare cu un blogger este mult mai mic dacă acesta scrie despre despărțiri și despre politică sau alte teme absolut diferite de ceea ce vând eu.

Părerea mea e că dacă vrei să câștigi bani cu blogul, cel mai bine ar fi să începi un blog de nișă însă să nu pornești cu ideea de a face bani deoarece cititorii de obicei văd acest lucru iar blogul nu va face banii pe care ți-i dorești. De asemenea un blog de nișă trebuie să fie deținut de către un blogger care are o pasiune pentru nișa respectivă astfel încât să scrie din plăecere. De exemplu eu care nu am nicio treabă cu mașinile nu mi-aș putea deschide un blog auto deoarece pur și simplu nu mi-ar face plăcere să scriu pe un astfel de blog.

A avea un blog personal nu mai e la fel de rentabil cum era acum un an sau doi. În primul rând un blog personal nu atrage o anumită categorie de cititori deoarece mulți dintre ei nu vor veni decât să citească un anumit articol iar apoi vor părăsi blogul respectiv. De asemenea o colaborare cu un blog personal este mult mai riscantă decât una realizată cu un blog de nișă unde cititorii sunt targetați.

Eu însă am un blog personal, și nu unul de nișă care – după cum ziceam mai sus – are un potențial mai mare, însă blogului meu îi ofer un timp mai mare după care consider eu că ar putea să mă ajute să mă întrețin. Astfel consider că am nevoie de cel puțin 3 ani pentru a mă numi un adevărat blogger iar blogul meu să fie un blog.. adevărat, un blog în adevăratul sens al cuvântului.

Am însă o preferință pentru blogging și pentru întreg mediul online, astfel încât acesta poate fi considerat o temă care va fi abordată destul de des pe blogul meu, abordare prin care sper să creez o comunitate fidelă în jurul acestui blog.

Sursă imagine: ianbattersby.blogspot.com

Distribuie articolul:

10 comentarii

  1. Dacă ai blog personal și un public mare este mult mai rentabil. Pe un blog personal orice tip de firma și-ar face reclamă, pentru că este divertisment.

    • La un moment dat fiecare blogger generalist isi gaseste o nișă despre care obișnuiește să scrie. Totuși eu ca advertiser aș prefera să apelez la un blog de nișă.

  2. Daca nu ai un blog personal cu mii de vizitatori unici pe zi, evident ca blogul de nisa poate fi monetizat mai bine.

    • Asta așa e. Totuși ca să ai un blog de nișă trebuie să fii foarte pasionat de nișa respectivă. Eu încă nu mi-am găsit pasiunea aceasta mult iubită ca să îmi deschid un blog de nișă, cu toate că mi-aș dori să dețin unul.

  3. Chestia e cu dus-intors. Eu vroiam sa ma apuc de un blog general pentru ca la un moment dat te plictisesti sa scrii pe o anumita nisa. Plus de asta este cam greu sa mentii cititorii pe o anumita nisa decat daca chiar esti foarte bun pe nisa respectiva si nu gasesc informatii mai bune in alta parte. La un blog general lumea nu revine neaparat pentru calitatea informatiei ci mai degraba se identifica cu stilul de scris al blogului, sau pentru a-si spune parerea legata de un anumit subiect.

    • Bună Lorette și bun venit pe blog. Păi de exemplu eu am început direct pe domeniu, ca să nu mă mai complic, deci e clar că mi se pare o idee bună.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.